Obehaglig fråga...

Kalaspinglan

Trådstartare
men jag blev att fundera ändå.

OM bebisen i magen skulle dö, kan man ändå känna rörelser? Inga sparkar och sånt, det förstår jag.. men ändrar den läge/sida? Får man sammandragningar ändå? Skulle man kunna missa att bebisen dött?

Urka burka.. hoppas man aldrig någonsin behöver uppleva detta...
 
Sv: Obehaglig fråga...

När min jobbarkompis barn dog i magen så kände hans tjej det samma dag, åkte in dagen efter för UL och då var bebisen död. Det konstiga var att hon fick gå i 4 dagar innan hon blev igångsatt och födde barnet.
 
Sv: Obehaglig fråga...

Jag tror man märker det samma dag. De kan ju inte sparka och knappast rulla runt heller. Att de skulle "åka" från en sida till den andra om man byter ställning känns nog inte likadant som att den sparkas.

Tror jag. Och hoppas att det aldrig kommer hända mej eller någon annan heller.
 
Sv: Obehaglig fråga...

Hualigen vad hemskt!

Kompisens barn dog i magen TIDIGT,men hon gick i veckor innan det upptäcktes.

När magen blivit stor och man känner bebis så tror jag att man borde upptäcka det samma dag..
 
Senast ändrad:
Sv: Obehaglig fråga...

Läskigt, jag funderade över samma sak häromdagen :eek: Tyckte de tydliga sparkarna avtog och kände mest rummel, hann bli jätterädd innan jag kände sparkar igen efter 2 dagar eller så. Uscha. Man oroar sig för mycket ... Vill att det ska vara april nu :(
 
Sv: Obehaglig fråga...

Det finns ju något som heter Missed Abortion. Vad jag förstår så beter sig kroppen då fortsatt som om den är gravid i ett antal veckor efter att fostret dött... Här finns mer info

Oftast sker ju missfall före man börjat känna bebisens egna rörelser och då är det ju inte så att man som mamma kan märka om barnet är dött eller ej om man råkar ut för MA (dvs inte får några blödningar).

Om kroppen tror att den är gravid fortfarande så bör ju sammandragningar och liknande kunna fortgå. Om/när kroppen försöker stöta ut fostret blir ju dessutom sammandragningarna påtagliga, antar jag.
 
Sv: Obehaglig fråga...

Hola,
Min bästa kompis miste sitt barn tredje trimestern.
Hon kunde inte känna några rörelser. Hon fick föda fram barnet efter några dagar.
Dom fick ha henne hos sig efteråt. Hon var varm.

En fruktansvärd upplevelse jag inte önskar någon.

Tänder ett ljus för Saga, alla andra änglabarn och deras föräldrar.

mvh Eva
 
Sv: Obehaglig fråga...

Å jag vet inte hur det händer, men mina kvällar tycks alltid sluta i änglarummet på fl, då jag gråter för alla stackars föräldrar som får gå igenom detta, sen är jag förstås livrädd att det ska hända mej.... Borde hålla mej till "roliga händelser under förlossningen"-trådar istället.
 
Sv: Obehaglig fråga...

Prova att dricka massor av kallt vatten, då brukar de få hicka där inne och vakna om de ligger och sover om du är orolig.

Fast jag kände inte Rasmus hicka först på slutet.
 
Sv: Obehaglig fråga...

Jag läste där i förrgår i en tråd som handlade om ens systers barn som dog i magen... senare samma dag visade sig systern som skulle föda vara min arbetskamrat... är så otroligt ledsen för hennes skull! Det är så fruktansvärt, hon skulle ha nu den 6 jan och fick reda på detta på nyårsafton. Fick föda fram en liten flicka den 2 januari.

:(
 
Sv: Obehaglig fråga...

Jag satt och läste där 1 gång under graviditeten, sen hade jag mardrömmar i flera veckor efter att det hände mig. När nova va ganska ny läste jag en tråd om psd. då kunde jag inte sova på flera veckor. nu går jag aldrig mer in i änglarummet på fl. mår bara sjukt dåligt å blir så jävla orolig=/

En kompis bebis dog i magen nån vecka innan rutin ul. hon kände ingenting, utan fick reda på de på ul.
Hon hade tur och blev gravid på en gång igen å nu har hon en son på 4 dagar=)
 
Sv: Obehaglig fråga...

Ja psd är sjukt hemskt också, fy fan säger jag bara.... Fast sen får man tänka att där finns x antal användare och det är klart att det händer några av dem.... Jag brukar tänka att ALLA jag känner (förutom en) har fått friska bebisar som lever ännu... Men du har en poäng där, man kan ju faktiskt hålla sej därifrån :)
 
Sv: Obehaglig fråga...

Åh inte bara jag som är självplågare. När jag läser om änglabarnen på fl kan jag gråta i timmar sen :eek: Och så är jag så rädd att det ska hända min bebis något. Usch!!
 
Sv: Obehaglig fråga...

Det finns ju något som heter Missed Abortion. Vad jag förstår så beter sig kroppen då fortsatt som om den är gravid i ett antal veckor efter att fostret dött... Här finns mer info

Oftast sker ju missfall före man börjat känna bebisens egna rörelser och då är det ju inte så att man som mamma kan märka om barnet är dött eller ej om man råkar ut för MA (dvs inte får några blödningar).

Om kroppen tror att den är gravid fortfarande så bör ju sammandragningar och liknande kunna fortgå. Om/när kroppen försöker stöta ut fostret blir ju dessutom sammandragningarna påtagliga, antar jag.

Detta hände mej, gick från v 11 till v 17 och var lyckligt gravid. Fick en blödning i v 17 och åkte in och då var fostret dött sen v 11. Jag hade alla symptom kvar. Jag läste jättemycket INNAN på ängla sidor men aktar mej noga för att hamna på såna igen. Vet att det kanske inte skall påverka men men... Råkade även läsa om PSD och huua vad ledsen och orolig jag var i flera veckor.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har tänkt att det inte behövs, att hon är för liten för att kunna förstå och att det är bäst om hon bara får flyta med. Såklart med...
Svar
10
· Visningar
1 886
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 009
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: Crossline
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 464
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp