O herre min... Hjälp?

Lamborghini

Trådstartare
Nu vänder jag mig till allvetande Bukefalos!

Ungefär en gång i timmen (3 ggr) nu har jag vaknat och mått så inihelvetes illa, kramp i ryggen (svank) o magen (brännande? + molvärk). Det håller i sig i några minuter o lämnar mig som överkörd av en lastbil!

Ena gången vaknade jag av nåt annat och var då HELT smärtfri, inte ens öm - o sen kom det med besked.. Mör nu!

Känslan är "magsjuk?!" fast vad har ryggen med det att göra? Inga toabesök. Magen tror jag inte blir hård, inte så medveten under tiden o ligger på sidan = mest degigt..

Jag är i vecka 18 (17+4).

Edit: Bebisen blir det även fart på.

Några erfarenheter av detta?

Senast ändrad:
Det kan vara en helt vanlig magkatarr men jag tycker att du ska ringa 1177 och rådfråga dem för det kan lika gärna vara något allvarligt. I vilket fall så kan du ju inte ha det så. Du måste ju få hjälp!

Tydligen gick det bra resten av natten! Blev väckt av sjuk son då o då så gissa hur fantastiskt pigg man är idag?! Ja, jag ska ringa o kolla läget idag tror jag!

Tack för svar!

Ringde du? Vad sa de isf?
Eftersom det gick över är det nog ingen fara. Kanske något som slagit 'stopp' i tarmen men som rättade till sej självt?

Jag hade sån otrolig smärta i intervaller (kramper i magen, illamående,magkatarrskänsla, och fruktansvärd värk) som höll i sej i flera dagar förra året. (återkommande) Kraftig magkatarr- känslig mage- inflammation i tarmarna. Inte ens Losec hjälpte då.

Nu när jag är gravid har jag också problem men av en mycket mildare variant, men vet inte om det är vanligt i samband med graviditet eller om jag har magkatarr...

Nej men pratade med BM som sa att man ju är mycket känsligare för blodsockernivån o ryggvärk kommer o går. Lite märkligt svar haha men eftersom det hade gått över så lät jag det vara.

Usch hoppas det inte blir värre för dig..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka