Sv: Nytt TR 2006?
Det senaste Tr:et kom 2003, och det var en del ändringar både -04 och -05 + dom nya nu -06. Så mycket ändringar som det är under dessa år sammanlagt gör att man ansåg att ett helt nytryckt TR vore den bästa lösningen.
En "stor" nyhet i TR:et är att från och med imorgon (1/1-06) så står det angivet i TR vart "medical card" ska sitta under terrängprovet.
citat: "Ryttarens personliga Medical Card (hälsodeklaration) skall bäras i armbindel väl synligt på vänster arm och vara komplett ifylld.
Detta vet jag att folk opponerade sig emot och jag lägger ingen åsikt för min del om den saken men om jag inte är helt felunderrättade så har motorcykelsporten en likadan regel där deras "medical card" har en lika exakt angiven plats där det ska sitta.
Sen är det lite nytt att Ponnytävling Kat C får ej utlysas högre än MsvB och för Kat D högre än Msv A. Sen är det något nytt angående sammanslagningar av kategorier.
Nytt är det också när det gäller kvalificeringsreglerna.
Sen så är det nya måttabeller med nya max och min språng mm mm.
Detta var lite av dom nya TR ändringarna, dom jag lyckades snappa åt mig på arrangörsmötet, så det kan även vara flera ändringar, så det bästa är att köpa ett nytt TR för att bli 100% uppdaterad på nya regler.