Nytt TR 2006?

Sv: Nytt TR 2006?

Ja. det sa dom på arrangörsmötet att det skulle bli ett nytt Fälttävlans TR för 2006 och då sa dom att det nästan var klart för tryckning och att det skulle koma vid nyår, enligt deras planer.
Har iofs inte kollat vad som står på förbundets hemsida eller i webshopen där då dom kanske kan veta lite mer om den saken.

Har nu kollat på förbundets webshop och där går nu Fälttävlans Tr för 2006 att beställa, så det har alltså kommit redan och "kors i taket" det innan säsongen har dragit igång.

Tasse skrev:
Ja. det sa dom på arrangörsmötet att det skulle bli ett nytt Fälttävlans TR för 2006 ..QUOTE]

Vet du vad som är nytt/ändrat?

Undrar jag också, köpte mitt 03 eller 04 (kommer inte ihåg). Ska väl inte behöva ett nytt än?

Vi har beställt ett nytt FT-TR, men fått svaret att det är på omtryckning och kommer senare.

jasså, de ska komma ett nytt! de kan ju va bra!!

Det senaste Tr:et kom 2003, och det var en del ändringar både -04 och -05 + dom nya nu -06. Så mycket ändringar som det är under dessa år sammanlagt gör att man ansåg att ett helt nytryckt TR vore den bästa lösningen.

En "stor" nyhet i TR:et är att från och med imorgon (1/1-06) så står det angivet i TR vart "medical card" ska sitta under terrängprovet.
citat: "Ryttarens personliga Medical Card (hälsodeklaration) skall bäras i armbindel väl synligt på vänster arm och vara komplett ifylld.

Detta vet jag att folk opponerade sig emot och jag lägger ingen åsikt för min del om den saken men om jag inte är helt felunderrättade så har motorcykelsporten en likadan regel där deras "medical card" har en lika exakt angiven plats där det ska sitta.

Sen är det lite nytt att Ponnytävling Kat C får ej utlysas högre än MsvB och för Kat D högre än Msv A. Sen är det något nytt angående sammanslagningar av kategorier.

Nytt är det också när det gäller kvalificeringsreglerna.

Sen så är det nya måttabeller med nya max och min språng mm mm.

Detta var lite av dom nya TR ändringarna, dom jag lyckades snappa åt mig på arrangörsmötet, så det kan även vara flera ändringar, så det bästa är att köpa ett nytt TR för att bli 100% uppdaterad på nya regler.

det där om medical cards placering kanske är bra, men då får de se till att tillverka plastfickor som funkar, den vita med blå/röda snören som man får nu är helt j***a värdelösa, så enda lösningen har varit att tejpa kortet på stöveln :mad:

Exakt , de gånger jag haft den på armen har det alltid slutat med att den kasat ner och suttit runt handleden, vilken blir ganska trasligt tillsammans med tyglar och allt annat.:crazy: Det får väl bli till att tejpa många varv med silvertejp runt eller nåt:devil:

Hej och Gott nytt år.Länge sedan jag skrev här.
Är en mamma från Helsingfors och min dotter rider fälttävlan :banana: !!

Ville bara meddela att vi har inget trubbel med medicalkortet-det ligger fint i säkerhetsvästen.Rätare sagt så har hennes säkerhetsväst ärmpaddar och i den finns det en genomskinlig ficka !!

Det jag igen skulle vilja ha är ett slagts kort eller liknande medicalkort som skulle till utseendet vara som ett bankkort.Lättare att hålla med och datan skulle synnas på det.Vi har bara 3 st vita vanliga ark som skall fyllas i och dessa sedan vikas och has på ett synbart ställe.Och dessa papper blir väldigt stökiga i regn eller då det blir vått samt går lätt sönder.

Men ha en trevlig tävlings säsong och kankse vi kommer över i sommer på någon liten tävling-vi har ju ändå ett sto från Sverige :crazy: !!

Snören?? Jag har en rem med bardborreband som man spänner åt. Sitter ju inte super precis, brukar kana ned

när ni vikt till papprena, kan ni inte laminera in dom i plast då så håller dom även i regn?..

Är det någon som vet vad det är för nya kvalregler?????

de nya är stora vita med röda eller blåa snören i hörnen, jättelånga snören....fattar inte alls hur nån har tänkt sig att de ska sitta kvar.

PrinceFair skrev:
de nya är stora vita med röda eller blåa snören i hörnen, jättelånga snören....fattar inte alls hur nån har tänkt sig att de ska sitta kvar.

Jag har dragit mina snören lite hit och dit på undersidan så nu sitter mitt på riktigt bra! När det inte knölar ihop sig!:smirk: Man får va lite uppfinningsrik!:idea:

Men det e skit att de ska vara så himla stora, det stör jag mig på hela framridningen, men sen ute på banan så tänker jag "konstigt" nog inte på det!;)

jotack, jag drog åxå åt mina snören på alla möjliga olika sätt och då gick plasten sönder i hålen så snörena lossnade :crazy:

men nu får man väl ta och uppfinna något eget, eller tejpa fast den runt armen...

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Evelina Tovek, landslagsryttare i hoppning, flyttar hem till Sverige och inleder därmed ett nytt kapitel i livet. - Jag har haft sju...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·
Tävling Nu går det att lämna förslag till nästa TR...
Svar
15
· Visningar
1 911
Senast: Ise
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 327
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar