Nytt staket

Constance

Trådstartare
Till våren när tjälen släpper ska här fixas ordentliga hagar. Jag tänker använda mig av trästolpar och elband 12 mm.

Det kommer gå 4 hästar, mina hästar (arab + varmblod) och sen kommer det gå två unghästar: 1-årig halvblodshingst och 2-årig shettis/minishettis hingst.

Hur höga stolpar behöver jag ha? Hur tätt ska de stå?

Hur många trådar kommer behövas? Jag räknar med minst 3, men det kanske behövs 4?
En bekant till mig har 4 trådar, men ingen el i nr 2 och 4 uppifrån. Jag tänker att jag kanske inte behöver ha el i den nedersta tråden, pga att gräset växer och jag inte är säker på att jag hinner hålla gräset kortklippt...

Hur skarvar man bra?

Och sista funderingen, hur jordar man bäst?

Sv: Nytt staket

Skulle vilja plocka upp den här gamla tråden eftersom eventuella svar är är av intresse för mig.

Kanske någon vänlig själ som iaf kan svara på hur tätt stolparna bör sitta.

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: Lars L
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 937
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 859
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 508
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka