Sv: Nytt rum

Jag har lyckats hitta ett blomblad, en kopp & ett mynt.
O stuckit i kontakten och kollat bakom garderoben, har du gjort något mera????
 
Sv: Nytt rum

Inte jag heller, det är så frustrerande.. :mad: Hur långt har du kommit? Jag hittade ett batteri och en mugg, såg en golvmopp som inte gick att nå o kopplade in tv:n. Men sen tog det stopp:confused:
 
Sv: Nytt rum

Sorry, men måste göra er ledsna. Men jag har bara hittat ett batteri, blomblad, fjärrkontroll, mugg och ett mynt. Batteriet och blombladet har jag fått användning för. Dock inte att det har hänt ngt som fört mig närmre gåtans lösning.

Hoppas på ngn mer tålmodigare bukefalist som kan föra oss vidare i detta mysterium. :bow: :bump:
 
Sv: Nytt rum

man kan fylla muggen med det där svarta kletet. blombladet sätter man där telefonsladden är av och myntet i blombladskletet. batteriet i fjärrisen. men sen då? :P
 
Sv: Nytt rum

DenLillaSkimmeln skrev:
Blomblad o mynt?

Var??:crazy:
Klicka på blomman så får du ett blad. Myntet sitter på TV:n...

Hur får man fast bladet:confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nytt rum

Malle Palle skrev:
Hur fyller du burken me det svarta skitet?
Mitt i allt så går det??? Vete tusan hur, men plötsligt så fylldes den när jag klickade:confused:
 
Sv: Nytt rum

Kan man vända sig om eller??? Jag kan inte....... hittar moppen, men når den inte. Har fått blombladet, myntet, koppen, geggan är det för lite av för att kunna fylla muggen....
 
Sv: Nytt rum

Klicka med muggen precis där droppen hamnar i pölen, då går det.. alltså när droppen precis faller ner.. Hehe svårt att förklara..
Själv kommer jag inte längre än de andra...Blir tokig!!!! :devil:
 
Sv: Nytt rum

Nu har jag fyllt muggen.... men sen då? :devil: Kommer inte längre. :( Stoppat i kontakten till tv-n har jag gjort.... o så säger han ju att det saknas nåt där, o då antar man ju kanske att det är en antenn eller nåt, men jag hittar inget mer. Inget av det jag har går att använda. Fick fast blombladet på sladden, vad nu det ska vara bra för. :confused:
 
Sv: Nytt rum

Suck, jag hittar ingen fjärrkontroll heller. Däremot ser det ut att vara nåt på högra sidan av garderoben, men jag kan inte ta det :(
 
Sv: Nytt rum

Prosit skrev:
Suck, jag hittar ingen fjärrkontroll heller. Däremot ser det ut att vara nåt på högra sidan av garderoben, men jag kan inte ta det :(
Vid ett TV ben.


Men nu sitter jag verkligen fast:rofl:
 
Sv: Nytt rum

myntet ska man tydligen sätta fast i den gröna gojan på telefonsladden (tror jag iaf).
 
Sv: Nytt rum

Några spridda ledtrådar.

Man ska använda myntet till att skruva loss eluttaget från väggen, därinne ligger garderobsnyckeln.
Ena skruven använder du och sätter i den gröna gojan i väggen.
Muggen används till att smörja den kärvande lådan inne i garderoben.
 
Sv: Nytt rum

*lån*

har hitintills hittat/gjort

*2 batterier
*1 mynt
*1 grönt klet
*1 tom mugg
*svart gegg
*skruv
*fjärrkontroll
*nyckel till garderob
*telefon
*galge
*tryckt på tv´n
*ringt till låssmed
*sopkvasten
*smuts/jord
*låssmed
*fått en tång
*sopkvaststråna är lösa (vet inte till vad de ska användas till ännu)
*sophandtaget
*fyllt det bruna och vita facket på den låsta kistan, där myntet jag behöver för att betala låssmeden ligger. 2 ofyllda fack kvar :crazy:
 
Sv: Nytt rum

Fyll knappen med vatten och häll det i det blå facket på den låsta kistan. Putta först omkull blomkrukan med kvasten så att vattnet rinner ner på baksidan av skåpet.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Karfitsa
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 030
Senast: ptr
·
Hemmet Vi behöver en ny kökslampa. Idag sitter det en tråkig lysrörsarmatur från tidernas begynnelse. Den har gått sönder och ska bytas ut. Vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 939
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp