Nytt om Open Stretch

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=18628

Jag fattar inte riktigt vad de är som är nytt? Förutom att de ska ändras i reglerna från "skall" till "kan"..

Tänker på exemplet med Pimpernel K. som blev diskad.

Är de alltså så att de är okej för ledande ekipage att snedda in på open stretch nu om de inte stör någon annan?

Sv: Nytt om Open Stretch

"Om ett ekipage använder open stretch på upploppet:
På upploppet skall travande ekipage, som ej har någon framför sig i samma spår, hålla det spår ekipaget hade efter passerandet av upploppskurvan.
Ekipage som inte har rätt att använda open stretch, men ändå använder open stretch skall i normalfallet bestraffas. Dessutom kan ekipaget diskvalificeras."

Ledande ekipage skall hålla sitt spår, ej snedda ner på "stretchen" då kan ekipaget bli diskad.

Sv: Nytt om Open Stretch

jaha.. så enda skillnaden är alltså att de har bytt ut skall till kan i den meningen?

kan föreställa mig att de kommer bli bråk om det där.. är alltid svårt när de blir bedömningsfrågor av reglerna..

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 656
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 653
Senast: qitis
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travronden) Dagens V4 avgörs på Bergsåker utanför Sundsvall.I V4-3 ser det ut att vara läge för Open...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar