Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har två hanar ( ca 1 år och 6 månader) och funderar på att köpa en till. Tror ni att det går att köpa en liten till? Är det svårare med hanar? De två jag har nu fungerar rätt bra ihop men den ena är mycket mer social än den andra så han har det lite tråkigt. Jag tror att han skulle bli glad om han fick nån som vill leka. Jag har 3 hus i buren så de kan komma ifrån varandra.
Nej, den buren duger inte på långa vägar! Jag har två 100x50, men de går lösa i köket också. Sammanlagt har de 15 kvadrat yta. Det är INTE ok att ha tre grisar på den ytan, så jag tycker att du ska lägga ner planerna på en utökning.
Som jag skrev tidigare så är det oftast hannar som slåss på liv och död om de får vittring av en hona..isynnerlighet äldre marsvinskillar...
så om du nu ska skaffa en till så får du antigen kastrera dom du har eller skaffa ett nytt marsvin som Inte varit i närheten av honor...
hur har det gått? bilder? låter väldigt litet med 40x100 cm ens bara för två marsvin..
du kanske skulle köpa en riktigt stor bur?
Som jag skrev tidigare så är det oftast hannar som slåss på liv och död om de får vittring av en hona..isynnerlighet äldre marsvinskillar...
I det läget hade jag behandlat mot sellnic (eller stronghold som egentligen är ännu bättre men kan bli problem med veterinär då det inte marsvin i Svergie generellt behandlas med det. I USA gör man det ofta och det är bättre än ivomec) och möjligen frontline istället för dermocankur.
Så antingen gör man det ordenligt eftersom 1 vecka eller två inte är tillräckligt för att se om marsvinet är drabbat av ohyra speciellt sellnic som är dödligt farligt eller så sätter man in marsvinet med en gång och tar det extra jobbet om ohyra skulle dyka upp senare.