Nytt foder - dålig mage

pepp

Trådstartare
Har bytt foder till herr pudel nu då hans tidigare ska sluta säljas i Sverige.
Började fasa in det nya fodret igår, med några kulor.

Och herregud, han fiser en himla massor, bajset har blivit lösare :( kommer det eventuellt att vända? Tänker om det tar lite tid för magen att vänja sig?

Har bytt foder till herr pudel nu då hans tidigare ska sluta säljas i Sverige.
Började fasa in det nya fodret igår, med några kulor.

Och herregud, han fiser en himla massor, bajset har blivit lösare :( kommer det eventuellt att vända? Tänker om det tar lite tid för magen att vänja sig?
Jag har en kompis som ger James Wellbelowed och hon beställer det numera från England. Då fodret är billigare där kostar det ungefär samma med frakten.

Jag har en kompis som ger James Wellbelowed och hon beställer det numera från England. Då fodret är billigare där kostar det ungefär samma med frakten.

Jo, jag fick tips om att man kunde göra det.. vet du om leveranstiden är mycket längre?

Generellt brukar det gå rätt snabbt från England men jag kan inte svara på exakt hur lång tid det tar.

Kanske borde kollat upp det, blev lite slö :o
Ska testa nån vecka till och se om det blir bättre, detta nya innehöll mindre fett och protein så det var ju bra!

Men är det verkligen så ? Jag har hört det knasiga att tillverkar bestämt sluta sälja utanför England ?
Jag har bara hört att det inte skulle säljas i Sverige men jag har inte fodret själv. Så jag har inte forskat vidare. Jag antog bara att det var så.

Men nu googlade jag runt lite och det står att det inte ska säljas utanför Storbritannien och Irland. Så jag får be om ursäkt för jag kommit med vilseledande info.

Jag har bara hört att det inte skulle säljas i Sverige men jag har inte fodret själv. Så jag har inte forskat vidare. Jag antog bara att det var så.

Men nu googlade jag runt lite och det står att det inte ska säljas utanför Storbritannien och Irland. Så jag får be om ursäkt för jag kommit med vilseledande info.[/QOTE]
Ingen fara - jag använder inte heller (men har gjort för en evighets år sedan) :D
Men det är märkligt att tillverkarna inte vill sälja utanför landet - känns väldigt märkligt då det är ett foder som funnits länge och som jag fortfarande tror säljer.

Ingen fara - jag använder inte heller (men har gjort för en evighets år sedan) :D
Men det är märkligt att tillverkarna inte vill sälja utanför landet - känns väldigt märkligt då det är ett foder som funnits länge och som jag fortfarande tror säljer.
Det är Mars som äger det och min personliga gissning är att de vill marknadsföra Royal Canin som de också äger i EU då det är ett mer inarbetat varumärke med större volymer?

Det är Mars som äger det och min personliga gissning är att de vill marknadsföra Royal Canin som de också äger i EU då det är ett mer inarbetat varumärke med större volymer?
Det kanske kan vara så, men James Wellbeloved tillverkar ju av av samma som gör Royal Canin så det är ändå lite märkligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 518
Senast: Ratax
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 083
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar