Nytt djur - liger

J

Julia-hk

Är det någon mer som tycker det verkar hemskt fel? Gå in på google & sök på liger & titta på bilder. Djuret är ju hemskt felbyggt! Benen är ju alldeles för korta för att bära upp all den tyngden ser det ut som. Jag kanske har helt fel, men det är vad jag tycker det ser ut som. Liger är iallafall en blandning av tigerhona & lejonhane. Precis som att korsa en tax & en bernhardhund eller liknande ser resultatet ut som.. Måste vara jättejobbigt att bära upp all den vikten! :(

Sv: Nytt djur - liger

Tja, det är väl rätt allmänt känt vid det här laget att det inte är en hälsosam korsning... Så varför man gör såna korsningar förstår jag helt ärligt inte. Har folk inget samvete? :(

Men herregud! :eek: :(

Varför ska människan vara en sån fruktansvärd varelse!?

Blir så upprörd, vi ska då lägga oss i och förstöra ALLT här på jorden!!

Är det bar jag som inte förstår? Jag kan hålla med om att jag inte förstår mig på korsningen, men på den här tråden verkar det som att folk skulle mena på att det här skulle vara något slags missfoster?
Jag ser ett djur, en korsning mellan tiger och lejon..på de första bilderna ser jag ett exemplar som är smällfet..resterande..jag förstår inte?

Hittade bare tre bilder jag.. Det ena var ju tydligt manipulerat.. Dom två andra visade en STOR katt, Hercules, som iofs var överviktig och stor, men annars så tyckte jag vel inte at den var SÅ felbyggd ändå.. Tiger och lejon er ju ung jämnstora så som tax vs st.bärnad vil jag inte kalla det.
Står också i texten om Hercules at det inte var plannerad korsning, men en "olycka" iom at lejon och tigrar gick ihop..

Vad jag vet så är detta olagligt. Korsar man tiger och lejon så blir deras unge, liger, alldeles enorm. Den blir alltså mycket större än både tigrara och lejon. De kan bli en fruktansvärd förlossing för ungen är gigantisk den med.

Är det bar jag som inte förstår? Jag kan hålla med om att jag inte förstår mig på korsningen, men på den här tråden verkar det som att folk skulle mena på att det här skulle vara något slags missfoster?
Jag ser ett djur, en korsning mellan tiger och lejon..på de första bilderna ser jag ett exemplar som är smällfet..resterande..jag förstår inte?

De är inte hälsosamma. Om jag inte minns fel nu så håller inte skelettet.

De är inte hälsosamma. Om jag inte minns fel nu så håller inte skelettet.

Dessutom blir det fel på psyket på dessa korsningar.
Har sett en dokumentär för några år sedan, och där var det en forskare (eller beteendepsykolog eller liknande) som sade att dessa korsningar blir mer eller mindre schizofrena.
Lejon är flockdjur och enormt sociala.
Tigrar är raka motsatsen, de är solitära och tolererar bara en annan vuxen tigers sällskap vid parning.
Ligern fick beteendestörningar och visste inte alls hur den skulle bete sig.
Den hade hela tiden ångest och vaknade av och an.

Kommer inte ihåg exakt mer vad programmet innehöll, men just detta kommer jag ihåg så väl.
Just för att synen av den stackaren som vankade av och an och var helt förtvivlad, verkligen berörde mig.

ja uppenbarligen så mår inte dessa korsningar bra om man läser vaqd ovanstående talare skriver.
Sen tycker jag inte om djurexpriment som enbart är till för att gagna människosläktet, vad är vitsen med dem?
Vad vill människan uppnå med denna sjuka korsning? att Än en gång visa sig stå över alla arter!? :crazy:

Med stor makt följer stort ansvar. . .

Jag förstår inte att du inte blir upprörd.

ja uppenbarligen så mår inte dessa korsningar bra om man läser vaqd ovanstående talare skriver.
Sen tycker jag inte om djurexpriment som enbart är till för att gagna människosläktet, vad är vitsen med dem?
Vad vill människan uppnå med denna sjuka korsning? att Än en gång visa sig stå över alla arter!? :crazy:

Med stor makt följer stort ansvar. . .

Jag förstår inte att du inte blir upprörd.

Och jag förstår mig inte på folk som för det första är helt okapabla till att läsa ett inlägg från början till slut ordentligt, och för det andra ska börja predika om ditten och datten för någon som inte förstår problemet. Tack vare att det finns användare som kan svara på frågor förstår jag nu problemet med korsningen-tack. Jag kan även påpeka att jag tycker korsningen numera är märklig och ohälsosam. Anledningen till att jag frågade efter detta är att det ibland föds mycket lyckade korsningar två artkusiner emellan-tex åsna och häst=mula.

Predika nu för någon annan är du snäll, jag nappar inte på besserwisserfasoner.

Dessutom blir det fel på psyket på dessa korsningar.
Har sett en dokumentär för några år sedan, och där var det en forskare (eller beteendepsykolog eller liknande) som sade att dessa korsningar blir mer eller mindre schizofrena.
Lejon är flockdjur och enormt sociala.
Tigrar är raka motsatsen, de är solitära och tolererar bara en annan vuxen tigers sällskap vid parning.
Ligern fick beteendestörningar och visste inte alls hur den skulle bete sig.
Den hade hela tiden ångest och vaknade av och an.

Kommer inte ihåg exakt mer vad programmet innehöll, men just detta kommer jag ihåg så väl.
Just för att synen av den stackaren som vankade av och an och var helt förtvivlad, verkligen berörde mig.

Usch vad trist. Jag har läst mer om den här korsningen nu och det stod att anledningen till att dom blir så enormt stora beror på att kombinationen lejonhane och tigerhona gör (pga av deras genetiska uppbyggnad) att avkomman fattas den gen som sätter "stopp" för storleken. Korsar man däremot En tigherhane med en lejonhona blir avkomman ungefär som ett lejon då den genetiska defekten ej uppstår. Intressant! Läste även att man gjort massor med olika katthybrider. Jaguon/lejuar= blandning av jaguar och lejon och leopon och lejpard= leopard och lejon. Sistnämnda hybriderna är dock väldigt ovanliga. Vad det ska vara bra till förstår jag inte. Lika lite som jag förstår att folk även har varghybrider som husdjur.
DET är sjukt i mina ögon :crazy:

oj vad du missförstod mig.

Ja inte var det meningen att det skulle tolkas som predikan, utan mest som funderingar om varför människor gör som de gör.

Jag tolkade ditt inlägg som att du tyckte det var helt okej med denna kombination av djur. Och svarade därefter, och lade in lite egna tankar om varför människan gör som den gör.
Skulle nog ha endast skrivit "Jag förstår inte att du inte blir upprörd." till dig eftersom du reagerade så stark på resterande.

Men, kapabel till att läsa hela inlägg, det är jag ;)
Starka åsikter har jag också, men besserwisser . . . Det är jag inte.

Jag tolkade ditt inlägg som att du tyckte det var helt okej med denna kombination av djur. Och svarade därefter, och lade in lite egna tankar om varför människan gör som den gör.
Det tycker jag absolut inte-nu när jag fått reda på varför dessa djur mår så dåligt. Jag visste ju inte, för det finns hybrider som blir väldigt lyckade. Tex åsna/häst.

Skulle nog ha endast skrivit "Jag förstår inte att du inte blir upprörd." till dig eftersom du reagerade så stark på resterande.
Fast så kan du ju inte heller skriva. Om jag inte vet varför jag ska bli upprörd kan du ju samtidigt inte påstå att jag försvarar hybridavlen för att jag inte förstår varför just den korsningen har gått åt fel håll. Nu ÄR jag ju upprörd när jag vet hur dessa djur mår, och håller med om att människan inte är helt klok i huvudet-det är å andra sidan inte en nyhet.

Men, kapabel till att läsa hela inlägg, det är jag ;)
Starka åsikter har jag också, men besserwisser . . . Det är jag inte
Jag blev helt enkelt sur (för det blev jag) över att dina starka åsikter riktades mot mig som inte hade kunskap nog att förstå varför just det här djuret mådde dåligt. Jag brukar själv inte knäppa folk på näsan när dom frågar och vill lära sig, jag försöker (om jag kan) förklara istället. Men okej, nu är det bra med det.

Även om vissa hybrider kan bli lyckade, som tex mula, så tycker jag att det borde förbjudas. Människan ska inte lägga sig i det här & hålla på & skapa massa nya "raser", även om vissa kanske blir bra, vad gör man med alla de som blir dåliga? Det är ju trots allt ett liv vi pratar om då :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: Dorinda
·
Avel Nu är hon efter mycket drama här . Liten men tuff får man säga. Grynet krystar och inget händer, ingen fosterblåsa alls. Till slut ser...
Svar
19
· Visningar
5 391
Senast: Karro-Lina
·
Utrustning Nu känner jag att jag verkligen behöver lite hjälp på sadelfronten... Har nu en Prestige Venus D som ligger väldigt bra på hästen...
2
Svar
20
· Visningar
2 481
Senast: Muninn
·
Hundhälsa Den 20 Maj 2006 var den lyckligaste dagen i hela mitt liv. Då hämtade jag hem min första, alldeles egna hund, Unni. En samojed tik som...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama