Nytt angrepp mot häst i Dalarna

Sv: Nytt angrepp mot häst i Dalarna

Kan säga att dom här senaste händelsen i Romme är personligen riktigt otrevlig då det hände bara på andra sidan "riksan" från mina egna pållar =(
Som tur va hämtade sig hästen riktigt bra efter händelsen och mår fint och verkar inte ha fått allt för stora men efter påhoppet...
Dom andra 2 stona som blivit skurna i bogen i Romme är på "min" sida riksan =(

Går "dom" bara på ston eller allt???
Har mest hört talas om ston men vet en valack som blivit "rispad" genom ett fönster (vad ägarna tror iaf..)
Oftast är det ston och då ger de sig på könsorgan. Har hört om några fall med valacker, men då är det oftare benen eller hals de ger sig:confused:
En valack har blivit skuren i magen i år.
Men vet även att en hingst blev skuren till döds i Halmstad 2000 tror jag de va.

Sv: Nytt angrepp mot häst i Dalarna

Var väl en häst som fick senorna avskurna också?

De visste väl dock inte om den skadat sig i hagen, men det känns lite (eller inte så lite heller) misstänksamt när den fick det på flera ben och inte bara ett! :crazy:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 675
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 197
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Danska dressyrstjärnan Cathrine Dufour har ytterligare en SWB-häst i stallet. Den här gången handlar det om ett 5-årigt sto.
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama