MinIan

Trådstartare
Startade en tråd på hund om min hund som har fått noskvalster..
vi ringde till vet och sa att våran hund och katterna har drabbats av det.. men då sa dom att katter kan inte smittas av hundar.

men mina katter nyser och håller på hela dagarna.. så jag undrar vad som är felet hos dom?
för alla mina katter nyser. speciellt då dom anstränger sig så som klösningar eller då vi ska leka med dom eller då dom klättrar upp för klösmöblerna osv.

Vad tror ni det kan vara?

Sv: Nysningar

jadu, jag skulle gärna vilja veta vad det kan vara, eftersom att en efter en drabbades av det.. måste vara nått som går via luftvägarna, för jag hgar en katt som inte har kontakt med dom andra, men hon har ändå fått det här besväret. och jag får känsla av att det kliar i deras näsa också.. för när dom ska tvätta sig tar dom i riktigt vid näsan.

och då vi ringde till vet verkade det som att dom inte ens brydde sig om katterna. utan det var bara hunden i fokus, även o vi sa att katterna håller på dom också..
men om det bara är en förskylning, går det över av sig själv som hos oss människor? eller måste man få någon medicin?

gav dom lite burkmat nu och dom låter väldigt mycket då dom luktar. och ena katten dropapde det lite vätska ur näsan på.. som snor eller nått liknande. börjar bli orolig för dom. ska nog ringa vet imorgon. :crazy:

är det ingen som kan lugna mig och komma med nått förslag på vad det kan vara? jag börjar bli orolig :(

http://www.youtube.com/watch?v=XZm76uK74P4

gjorde en video, för den som har lust att kolla..
efterhon hälsat på en annan katt så ser man hur hon små skakar på huvudet då och då, det är små nysningar, som man inte hör direkt.. sen på slutet nös hon på videon och en annan katt samtidigt, väldigt högt.

och så håller dom på, alla katterna hela tiden. nys nys nys nys..

ringde vet idag.. skulle ha ring igår, men jag åkte ju bort då dom hade tel tid..
och dom a att det är nog en förkylning, så jag har lugnat ner mig lite. men vi skulle komma in med dom nästa vecka om det inte blir bättre.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 305
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka