Nymfparakit

Torktumlare

Trådstartare
Alla ni som har Nymfparakiter/kakaduor !!

Vad heter dom?
Ålder?

Gärna lite råd och skötseltips!! (nybliven mamma till lille Lucifer)

vad ger ni för godis?

Sv: Nymfparakit

Jag har haft fyra parakiter - Min favorit var Nils! Jättego & social fågel, då han var så tam hade jag honom lös i min trädgård där han tuggade gräs & maskrosblad.

Favoritgodiset hos alla mina fåglar har varit salladsblad & gurka - Nils gillade även människomat! Var han lös och jag åt mat kom han alltid flygande, landade på köksbordet och smakade av min mat.

Han kunde räkna - Hade leksak med kulor, när jag sa 1+1 drog han fram två kulor med näbben!

En dag tog Nils sig tyvärr ut ur buren när jag inte var hemma och togs av mammas tax som jag hade hemma - Han blev 9 år! :cry:

Samma dag Nils avled fick jag en ny parakit av min snälla mormor & morfar. Han hette Lars och hade lämnats in till djuraffären av en familj där barnen misshandlade honom - Ryckt av honom fjädrar och huvudtofsen! Trots det hade han inte tappat förtroende för människor utan var social & trevlig redan första dagen. Några dagar senare upptäckte jag att han kunde prata - Han kunde säga God dag!

Tyvärr hade jag bara Lars några år innan han bets ihjäl av grannens iller som tog sig in - Mina andra två parakiter dog av sjukdomar!

Lycka till med din lilla Lucifer!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 019
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 812
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama