Nyligen amputerad eller större operation på katt

Ziggy

Trådstartare
Är de någon här som nyligen gjort en större operation eller amputation på sin katt och kan hjälpa mig?!
Jag fick hem min idag och enda bakbenet amputerades i måndags (två dagar sen) pga troligt påkörd.

Vad gör man åt rastlösheten, klådan och oron i katten? Han har tratten på men håller ju på att bli tokig för han vill tvätta hela sig själv och även så klart såret.
Är de bara att uthärda och hur många dagar innan de lättar för både honom och mig!?

Är de någon här som nyligen gjort en större operation eller amputation på sin katt och kan hjälpa mig?!
Jag fick hem min idag och enda bakbenet amputerades i måndags (två dagar sen) pga troligt påkörd.

Vad gör man åt rastlösheten, klådan och oron i katten? Han har tratten på men håller ju på att bli tokig för han vill tvätta hela sig själv och även så klart såret.
Är de bara att uthärda och hur många dagar innan de lättar för både honom och mig!?
Vad får han för mediciner?

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 037
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 058
Hundhälsa En olycka kommer ju sällan ensam sägs det. 16 november fick min snart 8-åriga dobermannhane sitt första (såvitt vi vet iaf)...
Svar
19
· Visningar
4 884
Senast: dpmatte
·
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 369
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama