Nyinsatt FT i Flyinge 1 Aug.

Sv: Nyinsatt FT i Flyinge 1 Aug.

*knapp*

Nu finns en mer begriplig version av resultatlistan ute på hemsidan :)

Här är min runda i terrängen om någon är nyfiken :p

Det såg ju kanon ut men jisses vad man fick svänga runt runt???

Och var inte hindren väldigt små?

Tack så mycket :laugh:
Ja, det var en del svängar speciellt på slutet, men det är väl nästan oundvikligt på en sådan bana. Jag tror det var därför vi fick så 'snabb' tid, hon är vändbar och snabb runt där andra flöt iväg lite mer. För så snabbt tycker jag inte att det går annars (vi var 9 sek under optimaltiden)?

Nja, en del var ganska låga, men det mesta låg nog kring 90? Det kändes iofs lägre än Dagstorp men ungefär samma som Gärds. In och ut ur skogen låg tex i lutning vilket inte syns på filmen, men de var ju högre från andra hållet s.a.s.

KL

Stor eloge till arrangören från mig, jag vet hur mycket ett fåtal personer slet för tävling. :bow:

Min store har blivit så duktig i terrängen, film finns här.

Håhå jasså det var du det?! ;)

*kl*
på tal om speakerinsatsen var det klart roligast när vi som stod nedanför speakertornet hörde dem preppa för linen "och där har vi Johan Wasser i vassen" när Johan red mot vattnet ;)

Senast ändrad:

och en brasklapp... ta bort tävlingsmomentet och inför stilbedömning! Det handlar då INTE bara om att rida snyggt, utan i rätt tempo, sitta rätt över hinder, stötta hästen och inte stjälpa den. Helt enkelt att lära sej rida terräng! Insåg vad Linda pratar om, när jag nu varit på tyska och var på svensk tävling igen. :idea: Antingen har vi tränare som ska skämmas eller så tränar inte en del ryttare!! :devil:

Amen! :bow::bow::bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka