Nyinsatt FT i Flyinge 1 Aug.

Sv: Nyinsatt FT i Flyinge 1 Aug.

Tycker tävlingarna var i stort sett bra. Skönt när det är samlat. Dessutom härligt med en tävling mitt i sommaren.....varför säger folk att dom inte kan ha tävlingar mitt i sommaren för att folk har semester......hahaha .
Fälttävlansfolket har väl ingen semester :) dom tävlar ju :bump::bump:
En eloge till arrangörerna som fick ihop det så bra.....dom måste ha slitit häcken av sig.
Hoppas nu denna tävling blir "standard"

Tycker arrangemanget löpte smärtfritt, fungerade fint med framridningar tycker jag, förutom att terränghindren stod lite djupt om man nu ska klaga på något.

Det var inga lätta banor dock när det väl begav sej ut i terrängen, att sen Olgaklara försökte spara tid med sin ädla springare o missa pliktporten är en sak, hehe - nästa gång får du gå med dottern något av hennes 100tal vändor hon spatserar ;)

Kan bara instämma att det funkade bra. Fast vissa saker måste man ändra på, andra är väl bara önskemål. :idea:

Himla vettiga priser i kiosken!

Det fungerar inte så bra när ryttare visade så lite hänsyn och red så nära ekipage som var på banan. En unghäst som skulle skritta fick panik när en annan kom i galopp precis rakt emot den, inte så kul. Det var ingen " free space" runt banan alls... , när terrängen för ponny drog igång så skulle en del rida fram till dressyren sådär 5 meter därifrån. Det var lite tufft :angel: spec för hästar som vet vad som ska hända och framridningen var trång.
Banhoppningen funkade bra!

En sockerbit vill jag dock ge till:
- domaren i 90-klassen
- startern i 90-klassen
:p

lite synd att speakern fick slut på bensin,:o han höll igång bra på ponny :p
inser problemet, inte så motiverat att rapportera när alla ser :cool:

Men varför är det så svårt att få AKTIVA ryttare att engagera sej? På denna tävling startade de flesta av huvudarrangörerna, jobbigt för dem men enligt startern på slutet så hade iallafall han himla skoj. Det krävs ju många olika insatser, en del stora, andra små. Frågan är hur vår gren ska överleva utan att det skenar iväg i kostnader.

och en brasklapp... ta bort tävlingsmomentet och inför stilbedömning! Det handlar då INTE bara om att rida snyggt, utan i rätt tempo, sitta rätt över hinder, stötta hästen och inte stjälpa den. Helt enkelt att lära sej rida terräng! Insåg vad Linda pratar om, när jag nu varit på tyska och var på svensk tävling igen. :idea: Antingen har vi tränare som ska skämmas eller så tränar inte en del ryttare!! :devil:

Tycker arrangemanget löpte smärtfritt, fungerade fint med framridningar tycker jag, förutom att terränghindren stod lite djupt om man nu ska klaga på något.
Fats om ni nu ridit fram när alla banor var igång och ni inte kunde ridit fram där din dotter red fram så hade du insett att ni skulle hållt er på den lilla plätten vid terrängstarten. :p

Fats om ni nu ridit fram när alla banor var igång och ni inte kunde ridit fram där din dotter red fram så hade du insett att ni skulle hållt er på den lilla plätten vid terrängstarten. :p

A'men absolut gjorde dottra det :D, men ville man hoppa lite så fick man ju bege sig utåt...

Jodå, store lufsen dundra omkring runt dressyrbanan så kaffet skvätte i muggarna vid fikatältet!!:bump::bump::bump:

Jadu det fick jag vänligt berättat för mig av typ alla :D

Den stod längst bort efter hinder nr 12ab :confused: Men som sagt så tyckte jag det var onödigt att rida bort dit! Gick ju mkt fortare att bara svänga runt 180 grader och hoppa nr 13 :rofl:

Det var väl den enda möjligheten för dig att klara tiden :devil:

Det var väl den enda möjligheten för dig att klara tiden :devil:
:rofl::rofl::rofl:

fast jag hade ställt mej vid vattnet, för att skrika så hon inte skulle få p-böter :idea: men... istället kom hon in på banan och hade visst lossat handbromsen, och gasen var där.. inget backande denna gång. :p

*knapp*

Nu har resultaten kommit, och jag kan konstatera att resultatet blev ganska trevligt trots den dåliga %en i dressyren. Inte bara jag som blev nerdömd med andra ord :p

Jag slutade på 17:e plats, 13 placerade och 51 startande. Vår tredje tävling! :laugh:

Men... Jag har lite svårt att tolka resultatet :o
Såhär står det:

52,50465,3
02:5104,00
69,30,00

Tolkar jag rätt?
52,504 = tid i hoppningen
65,3 = straff i dressyren (stämmer med protokollet)
02:51 = tid i terrängen
04,00 = straff i hoppningen
69,3 = total
0,00 = straff i terrängen

Länk till resultatet

Dock verkar samma formel inte stämma på några av de andra... :confused:

Hjälp? :D

52,504 = tid i hoppningen

Det ska antagligen vara: 52,50 = tid hoppning och 4 = fel i hoppning
Vi använder inte hundradelar (gudskelov) i ridsport än...:D

Jag tyckte också det var konstigt, men vad är isf det andra 04,00?

Nu verkar dock resultatet bortplockat igen, det kommer kanske en mer begriplig version snart :D

Sen är jag lite glad över att vi nu är kvalade för 100, inte för att vi kommer starta det på länge än (om någonsin), men det känns bra att ha gjort det på 2 av sina 3 livs (både jag och hästen) första tävlingar :)

Ha ha ha ha vad hade den personen druckit som la ut dom resultaten?????:rofl::rofl:

Nja.. så kan det bli med "färdiga" mallar på hemsidorna. Stoppa in tex en html-sida ingår inte i systemet. :p

65,3 dressyrstraff
4 fel i hopp
52,5 tid i hopp
4,0 straff i hopp -totalt
0 hinderfel
02:51 tid
0 tidsfel
0,0 straff i terräng -totalt
69,3 summa

Kopierade texten och klistrade in i ett vanligt tomt dokument = läsbart :)

Senast ändrad:

Hej!
Jag undrar VAR man kan hitta resultaten? Tävlingen var bra, men att inte hitta resultaten drar ner betyget ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka