Nyinsatt FT i Flyinge 1 Aug.

trottoarbonden

Trådstartare
Fälttävlan för Häst och Ponny
den 1 augusti, 2010 vid Gravaregården mellan Södra Sandby och Revingeby.

Vi var där och tränade igår och de har en hel uppsättning hinder av alla tänkbara typer och tydligen går det en slinga utanför hagen så man får lite mer terrängkänsla.

Ni som vill veta mer om detta får väl googla, då mitt förra inlägg raderades tyvärr.

Vem skall dit ?

Sv: Nyinsatt FT i Flyinge 1 Aug.

Fälttävlan för Häst och Ponny
den 1 augusti, 2010 vid Gravaregården mellan Södra Sandby och Revingeby.

Vi var där och tränade igår och de har en hel uppsättning hinder av alla tänkbara typer och tydligen går det en slinga utanför hagen så man får lite mer terrängkänsla.

Ni som vill veta mer om detta får väl googla, då mitt förra inlägg raderades tyvärr.

Vem skall dit ?

Extra intressant för alla som ska rida Breeders!
Känna på miljön osv. :)

Ska bli spännande att se hur de får ihop det runt om. Att banan är fin vet vi. :idea:

Vi kommer att åka med 2 hästar och Hanna får vara hästskötare. Vi hämtar hem henne dagen innan. :idea:

KL
Jag var faktiskt där redan i mars och testade banan! Hade inte tänkt rida tävlingen nu nästa helg, men slängde just in en "panik-anmälan":angel:
Sitter här och försöker planera in tävlingar så att båda 5 åringarna ska få göra klart sina kval ( 1 i hoppning och en 1 i FT...) och inser att jag nog borde åka dit:D
Ska bli riktigt kul med tävling där! Hoppas på riktigt fina banor i terrängen:) Är med nyfiken på hur de ska "få plats" med dressyren och hoppningen, blir kul att se och säkert fina tävlingar!

PS. Efterlyser en box till mitt lilla monster ett par timmar under natten lördag-söndag? Vi kommer med gotlandsbåten på kvällen så det blir inte mycket sömn...

Där är en del nytt på banan :)

Det finns boxar här om ni vill. Fast det är c:a en timme till Gravaregården... :)
(Din mamma "hittar hit" om hon ska med )

Ok det blir roligt och se!
Vi nattar gärna hos er, det är ju ändå "på vägen";) Ska höra med mor om hon minns, PM:ar annars:)

Jag ska dit :) Min "hemmabana" ju! Tycker också det ska bli spännande att se hur allt ska få plats :p

Elin: Jag har också en tom box, bor ca 20 min från banan :)

Är anmäld dit med en av de gammla... Men får nog snällt stanna hemma, kroppen har inte läkt ihop sen flyturen ännu....

Tjålig men vad gör man ?? hade sett fram imot å rasta henna där lite :d

Extra intressant för alla som ska rida Breeders!
Känna på miljön osv. :)

Ska bli spännande att se hur de får ihop det runt om. Att banan är fin vet vi. :idea:

Vi kommer att åka med 2 hästar och Hanna får vara hästskötare. Vi hämtar hem henne dagen innan. :idea:

När ni ändå ska dit kan Hanna ta med sin gammla kompanjon å rasta henne...
Hon VILL.... Men mattes kropp strejkar fortfarande.... :devil:

Why not? Är hon anmäld? Där är ju fullt ...

Klart hon är... hon är anmäld till debutanten... Hon hoppade över vattenpöl i skogen i går.... Jag såg stjärnor så jag betvilar på att det blir okaj tes på söndag....

Har du hittat någon start/väntelista eller har du fått infon direkt? Har varit inne på deras hemsida men hittar ingen sådan.

Jag ska dit :) Min "hemmabana" ju! Tycker också det ska bli spännande att se hur allt ska få plats :p

Elin: Jag har också en tom box, bor ca 20 min från banan :)

20 minuter ifrån banan låter ju i och för sig väldigt bra! Om du fortfarande har boxen tom så kommer vi gärna och övernattar med pålle där:)
Skickar ett PM!

Har du hittat någon start/väntelista eller har du fått infon direkt? Har varit inne på deras hemsida men hittar ingen sådan.

Nu hittade jag startlistan på hemsidan, och det blir start i 90-klassen för mig och min gamla tant:).

Jag fick ju tyvärr inte vara med och tävla:cry: Kul att intresset är stort, men mindre kul när man inte får plats..
Hoppas att det har gått bra för alla! Lite nyfiken på hur det gick med tävlingen?

Svårt att säga (ingen onlinerapportering) men med så många deltagare så räknar dom inte med att alla är i mål efter terrängen förrän runt 20.00 :o

Arrangörerna får iaf mer än väl godkänt av mig :) :bow: Kanske lite snålt med framridningsplats, men va fan det gick ju! :D
Det enda jag inte tyckte var ok var framhoppningen till terrängen, där var alldeles för djupt. Men man kunde hoppa fram på banhoppningshindren, så det blev bara ett fåtal språng på det djupa.

Däremot var jag inte nöjd med den snåla dressyrdomaren :mad: Fick lägre % än sist när hästen både taktade och bockade :angel: och rundan var verkligen tusen gånger bättre, vilket min "dresyrkunniga" medhjälpare skrev under på. Trist att det får så stor effekt på slutresultatet :(

Roligt för publiken att man kunde se så mycket av terrängbanan också! :laugh:

*kl*

Tycker också tävlingen var bra, dock var jag enormt besviken på mina poäng i dressyren på en häst som brukar få betydligt bättre platssiffra än vi fick igår :(

Sedan gjorde jag den enorma bedriften att jag faktiskt sket i pliktporten :angel: Tycker sådant bara är onödigt ;)

:o

Slutresultatet blev ju på pappret super :angel: även om hästen gjorde en superrunda i terrängen. Så jag är eg väldigt nöjd med en bra dressyr och en bra terräng (felfri då) förutom den där dumma pliktporten :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka