De angav sig, senast jag kollade, som oberoende liberala, men de kan ju ha ändrat nu under alla omorganisationer och förändrad ledarredaktion. Får kolla igen!Tack.
GP är dock liberal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De angav sig, senast jag kollade, som oberoende liberala, men de kan ju ha ändrat nu under alla omorganisationer och förändrad ledarredaktion. Får kolla igen!Tack.
GP är dock liberal.
Tidningen ligger framför mig, den är liberalDe angav sig, senast jag kollade, som oberoende liberala, men de kan ju ha ändrat nu under alla omorganisationer och förändrad ledarredaktion. Får kolla igen!
Och här säger de oberoende: http://blogg.gp.se/ledarbloggen/om/Tidningen ligger framför mig, den är liberal
Det har inte förändrats efter att ledarredaktionen förnyades.
Men titta i redaktionsrutan, där anges tidningens färg. De måste ha tappat det i bloggen.Och här säger de oberoende: http://blogg.gp.se/ledarbloggen/om/Där ser man, olika källor till samma tidning, inte konstigt att det är svårt med källkritik.
![]()
Al-Jazira tycker jag egentligen. Jazeera är väl amerikansk transkribering. Fast de väljer ju själva ee-varianten för sina engelskspråkiga sidor så det är kanske mest korrekt att följa det.Twitter och BBC glömde jag. Och Al-Jazeera. Men jag lusläser inte, det finns det inte tid till.
E?
Ee?
Al-Jazira tycker jag egentligen. Jazeera är väl amerikansk transkribering. Fast de väljer ju själva ee-varianten för sina engelskspråkiga sidor så det är kanske mest korrekt att följa det.
Ett bra sätt att hålla koll på nyhetsflödet är appen Omni. De samlar artiklar från olika källor, även utländska, till aktuella händelser, presenterar händelsen i en kort notis med länkar till källorna under. Hur bra som helst. Länkar inte till fake news och "alternativa" medier.
Samma här, det beror på tid och vad som poppar upp.@Hyacinth Jag glömde också Al-Jazeera! Jag följer dem på Facebook men läser rätt sällan deras nyheter, nån artikel per vecka bara.
SVT är public service. Nog borde du väl inse att de om några inte kan rapportera falskt eller tendensiöst? Då blir de omedelbart anmälda.
Nja så skulle jag inte säga, då hade jag nog inte själv läst och jobbat för så skilda tidningar som etc och DN."Seriös och objektiv" = tycker lika som en själv
Jag läser mest vetenskapliga underökningar och rapporter, domslut och annan facklitteratur och följer inte nyhetsrapporteringen nämnvärt, ibland läser jag dock svd och utom det lite ströartiklar här och där och även lite på olika forum.