Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har en greyhoundtik som den 18/1 blir sex månader :love: Sen har jag en fjording och en halv shettis också.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har 4 hästar och en briardtik. Hästarna är två hbl ,en mountain och en korsning PRE/**. Vovven är mest familjehund men utställd lite .
Är lite av en avelsfreak så ett sto är dräktigt och vovven skall också få bli mamma någon gång....
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

*knapplån*

Jag har två hästar och två hundar. Hästarna är halvblod. Den ena är 14 och den andra 2 (mor och dotter). Hundarna är två dalmatiner. Den ena är en hane (svart tecknad) på ca 10 månader och den andra är en tik (lever tecknad) på 5 år (vi har dock haft henne i bara 3 månader). Tanken är att kunna slå två flugor i en smäll och hålla på med Road trail. Alltså dels lydnad och motion med hunden samtidigt som jag motionerar hästen. Detta förutsätter dock att gammel hästen blir frisk och/eller den lilla blir tillräckligt stor att rida på. Vi håller dock på att köra in den lilla så om vi har tur så har vi två hästar man kan träna med hundarna med till våren/sommaren. En som ridhäst och den andra som körhäst. Eftersom sambon är lika häst och hundintresserad som jag (faktiskt hans hästar och hundar igentligen) så kan man träna alla fyra (djuren alltså) samtidigt. Snacka om att vara effektiv och spara tid :D.

Mvh

Tora
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Några av dom används i ridskoleverksamheten, men dom flesta som går ridlektioner är av andra raser.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har en häst, 2 hundar och tre katter
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp