Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har en islandshäst och en briard. Djursamlingen kommer dock att utökas med fler fyrbeningar när vi har köpt gård. (Vilket förhoppningsvis blir inom närmaste året) :)
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

(Lite kanpplån) Vad kul att så många har svarat:) ! Och kul att se att man inte är ensam om att ha tusen djur...

Pocahontas måste ändå vara värst! Har ni stuteri? Ni måste ha djureriet på heltid (o kanske t o m anställda)?
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har två hundar (en kelpie och en cocker från "duvans" kennel :) )- men inte rider inte just nu, ska dock ev ta en häst på foder inom kort... men hunderiet går nog först då jag tränar och tävlar.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag och dottern har två hundar. En bedårande åttamanaders chihuahua och en fyraårig schäfer som just nu är utlånad pga mitt nyopererade korsband. Vi har också sex hästar, fyra halvblod och två new forestponnyer. Och fem katter.. Och fiskar... Och undulat snart...
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har en häst och en hund (och även 2 katter). Men jag tycker det är lite svårt att hinna med båda när jag jobbar heltid. Hunden får följa med till stallet för annars blir det alldeles för mycket ensamtid för honom.
För mig är nog hästintresset större än hundintresset, men jag vill helst inte behöva välja.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har en hund, chinese crested och en schäfermix tillsammans med exet så den bor där.

Har en connemara som är utlånad på foder och har själv lånat ett fullblodssto som gått msv fälttävlan och dressyr i yngre dagar. nu är hon dräktig och ska föla i sommar.
Jag har henne hemma som läromästare! :love:

Men hon är himla pigg och frammåt ute (blir 17 år i år men det kan man inte tro). :)
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Är oxå en stor djur älskare, men hund & häst ligger nog mig varmast om hjärtat!!

Är ägare till en 21 årig Islands valack, som just nu är sjukpensionär, men förhoppingsvis bara ska bli pensioner....
Sedan rider & utbildar jag en 7-årig valack i stallet med, så jag får min del av ridningen i alla fall, även om min gammel skrutt är skadad.
Sedan har ja min 10 månaders Samojed tik som ja tränar och håller på mkt med....

utöver de har jag
* 4 kaniner jag tävlar aktivit med i hoppning
OCH
* 3 katter som är mina underbara bebisar
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

ako, 2, snart 3 heltids anställda hästskötare har vi. Eftersom att vi har ridskola i litet format har vi en ridlärare, en hästansvarig och en vaktmästare...Men det är självvalt!! Min kille har bestämt sig för att föda upp islandshästar och araber. Jag vill hellre föda upp islänningar och nordsvenskar men...
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Kul :)! Jag misstänkte nästan att alla de 26 hästarna inte var enbart för er själva.

Driver ni ridskola med era isisar o araber, eller har ni separat ridskola resp uppfödning?
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag tävlar i lydnad och spår med mina två rottishannar. Har 6 hästar i stallet.

P.R.E sto, (avel samt inridning till dressyrhäst)
Halvblodssto, (Tidigare tävlats msv dressyr samt 1,50hopp, nu avel)
Nordsvenskt sto, (skogsridning o dressyr)
Angloarab valack,(gammal tävlingshäst,pensionär)
Korsningshäst (tävlas dressyr),
samt en shettis som bara håller dom andra sällskap.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har!!
Häst, hund, katt o två marsvin...:love: :love:
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har en labbe,5 katter och ett marsvin. Red hos min granne tills fram i vår då jag fick ridförbud. Min labbetik är dock bästis med en nordis. Nordisen finns att se hos pepa75 här på buke.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har en vbl valack och en wheaten terrier som snart är nio och till sommaren planerar jag en till hund.:love: Är egentligen hundmänniska..eller det kom först. Sen blev det häst några år efter och nu är jag trogen båda sedan länge, kan det bli härligare! Har också tidigare haft två marsvin, fyra kaniner, en katt, en sköldpadda, en chinchilla och tre råttor (som köptes utan lov av föräldrar förstås ;) ) samt en annan häst. Inte alla samtidigt förstås. Skulle aldrig kunna leva utan djur. :love: Med hästen tränar jag mest dressyr och gammelhunden är i pension, men med den nya hunden blir det lydnad. :love:
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag tillhör också hund- och hästmänniskorna. Har förutom hunden (labbe) och de tre hästarna, även två katter och tre tamråttor.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Både häst och hund.

En schäfer och ett varmblodssto.

:bump:
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Har massor med hundar (se på www.flashlines.se), två katter och just nu två islandshästar, funderar på att skaffa en till, mer ridbar, när jag har gått ner lite i vikt :angel:

bilder finns på www.flashlines.se under katt och häst om ni vill se dom övriga djuren
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har en hund, en katt och tre stycken hästar just nu. Så jag är både häst och hundmänniska.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp