Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

ako

Trådstartare
Buke är ju i grunden ett hästforum. Allmänt nyfiken som jag är, vilka av er på hundsidan håller på (någorlunda aktivt) med hästar oxå?

Själv är jag djuroman, men två hundar (cocker o springer), fem katter o tre hästar. Rider mest dressyr, men även lite hoppning o fälttävlan, har jobbat med hästar stora delar av mitt liv o pluggar just nu till ridinstruktör.

Så egentligen är Hundsidan min enda kontakt med hundvärlden, förutom Hundsport o lite kurser då o då. Mina kompisar är till 99% inbitna hästmänniskor.

Nyfiken Ako som slösurfar :angel: ...
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jodå, här hålls det på med hästar också. Har haft en ponny som jag sålde för 1 1/2 år sedan. Är just nu medryttare på ett 23-årigt fullblod.

I familjen finns två stycken dvärgschnauzrar och två gerbiler + en pojkvän också. Måste säga att hundarna är den största delen av mitt liv, det intresset är nog större än hästarna.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Har två hundar och två hästar plus en massa smådjur. Jag kan tänka mig fler djur men sambon sätter stopp (vilket kanske är bra:o ).
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag gör! :idea:
Jag har ridit och sysslat med hästar i hela mitt liv, hundar likså eftersom vi har/har haft en kennel inom familjen i flera decennier med Shih Tzu och Pointer (ej uppfödning).

Läget just nu på båda parter är 6 st Shih Tzu som återstår från kenneln, utställning och avel håller vi inte på med längre sedan min mormor dog. När det gäller hästarna rider jag just nu 2-3 gånger i veckan på Skreppurs fjording Balder.

Vi har också haft flera olika sorters smådjur och även katter hela livet. Kaniner, råttor, marsvin, chinchilla mm.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har alltid haft hund vid sidan om hästarna. Både sällskaps-, bruks- och jakt hundar. Jakthund och häst däremot är en dålig kombination, då jakten kräver mycket tid oxå. Just nu har vi iaf två papillon tikar varav en kommit igår, 8 veckor...Å det funkar bra med hästeriet. Är inte heller så involverad i hundsporten men förhoppningarna är att den nya är en "utställnings hund", så på det ska vi nog ränna lite=)
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Två hundar och en ponny är i min ägo. Ponnyn tränas i dressyr.
Dressyrintresset med häst är större än träningsintresset med hund.
Mina hundar tränar lite grann. Men är mer sällskapshundar.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag sålde sista hästen nu i höstas, efter nästan 30 år som hästmänniska. Inte kul alls när kroppen säger stopp, en utsliten axel fixade det för mig.

Nu har jag enbart hundar - men lite fler då istället...
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Här finns förrutom hund, en häst och tre tamråttor
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Här finns 4 hundar, två hästar, 3 katter och en massa grisar ;). Till sommaren blir det förhoppningsvis 2 hästar till. En av mina är dräktig och jag ska också ha ett föl från en kompis vars sto är dräktig.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Har för tillfället fyra hästar, fem hundar och en katt!

Försöker hinna med både häst- och hundverksamhet men det är inte helt lätt.

Hästarna tar av förklarliga skäl mer tid.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

För tillfället 4 st hundar. Antalet hundar brukar variera lite av olika orsaker.. Om ett par månader är de om planerna går i lås 5 st.

Utöver det så har jag för tillfället två hästar hemma. Av de två är den ena min. Hon är dräktig.

Har tidigare haft får också... men då jag kommer att gå en del utbildningar på annan ort veckovis ett tag framöver så har jag valt att minska på antalet djur. I höstas var jag iväg sammanlagt 6 veckor. Skall iväg till våren ytterligare 6 veckor.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Här finns 2 hundar,2 kattungar och 3 hästar + en allergisk pojkvän:angel: Alla djuren har funnits inom familjen från dag 1 i mitt liv så det föll sig ganska naturligt att det fortsatte så.:d Har jobbat med hästar i 3 år både i Sverige och utomlands,tills jag var med om 2 stora olyckor som satte stopp för det mesta. Så nu är hästarna på foder hos mkt trevliga männsikor som jag känner,och jag har ett "vanligt" jobb på deltid ist,och lägger all tid till hundarna!:)
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

En stycken dvärgschnauzer och ett halvblod (tidigare två, sålde den ena i fjol) samt en foderhäst som sällskap.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Klart man har både och! Eller kanske inte förresten :o Hästen är ju inte min :crazy: men nästan :p Hundarna är iaf mina :D

/Jenny
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Har 3 hästar och 2 hundar. Rider western med en av dom. Agility är det som gäller med hundarna. Utställning, spår och lydnad blir det också.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag gör ;)
Min extrafamilj har 6 hästar, 2 hundar, 2 katter,
2 kaniner och ett gäng fiskar. Eftersom att jag
bor på annan ort så har jag här 1 egen hund
samt är medryttare på en häst sedan 1½ år tillbaka.
Hemma rider jag gångartsridning (islandshäst) blandat
med skogsridning och här rider jag westernridning blandat
med skogsridning.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

förutom min hund, så har familjen 4 hästar och en katt. hade två men kattungen blev överkörd :cry:
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Förstår inte att jag och sambon hinner med alla våra djur...

Hästar: 22 st + 4 föl. 3 ston anländer i slutet av januari.
Hundar: 6 st. Uppfödning av Golden Retriever. En kull väntas i slutet av februari.
Katter: 5 st. Uppfödning av Maine Coon. Har just nu 2 kullar, samanlagt 11 kattungar.

+ 2 kaniner, 8 tackor som ska ha lamm till våren och en hög med fiskar.
 
Sv: Nyfikenhetstråd - hur mga har und o häst?

Jag har ett halvblodssto på 14 år som ska betäckas, och så har jag en engelsk springer spaniel valp på 4 månader. Just nu är jag även vakt åt en liten jack russsel och en hamster...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp