nyfiken tjej

E

evelinaf

Hejsan ! Hoppades jag hamnade i rätt tråd nu :rofl:

Jag har jättemånga frågor angående att ta hand om vanvårdade hästar.hur går jag till väga? Vem kontaktar jag? Vilken utbildning krävs och vad får man för det? Framförallt hur går detta till?

Så tacksam för svar vill verkligen veta!

Mvh från lilla mig, evelina :)

Sv: nyfiken tjej

Om jag var du skulle jag börja ta kontakt med svenska hästars värn (SHV) och så om dom har något du kan hjälpa till med i närheten. Tror inte det är någon direkt utbildning för att ta hand om skadade hästar. Oftast så är det nog ingen lön eller en ganska låg så jag tror dom flesta gör det typ på fritiden. Men du skulle kunna satsa på en veterinär utbildning, kanske hovslagare och hjälpa till på ex. SHV :) Annas vet jag en del som har pluggat typ häst psykologi och jobbar med sånt. Det finns ju även dom som jobbar som typ djur poliser. Vi har inte de i Sverige på samma sätt som i USA än, men personligen hoppas jag att de kommer införas. :) Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 462
Senast: Whirlie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 641
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar