Nybörjare i dressyr!

P

ponnypuffen

Hejsan, jag är en äkta hoppryttare men har nu som mål att ställa upp i en dressyrtävling och börja tävla i dt lite då & då som omväxling mellan hopptävlingarna :) men jag är verkligen urdålig på regler & allt sånt, so alla dressyräss va vänliga svara på mina frågor taack :D

1. Hur är det innan man har fått startsignal, alltså är det så att man kommer in på banan och får rida tills domaren har blåst i en pipa och först då får man börja, eller kommer man inridande i trav direkt och börjar på programmet? Är det olika tävlingar, och hur vet man vad som gäller?

2. Är det ok att rida chaps utan fransar på lokal tävling?

tacksam för svar!

Sv: Nybörjare i dressyr!

1. Det beror på hur banan ser ut. Kan du rida runt banan så startar du utifrån. Detta görs efter startsignal från domaren. Kan man inte rida runt, släpps du in på banan och kan rida runt tills du fått startsignal från domaren.

2. Ja, om de är enfärgade och samma färg som skorna.

Sv: Nybörjare i dressyr!

du får kolla lite vadsom gäller på tävlingen med startsingal för ibland dår man vara på banan och sen när man får startsignal måste anut och sen starta utifrån :P

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Dressyr Jag hoppas komma ut på lite lokala dressyrtävlingar med mitt fullblodssto såsmåningom och jag har lite frågor... Om tävlingen går i...
Svar
4
· Visningar
1 306
Senast: fruL
·
Dressyr Är egentligen hoppryttare, men eftersom hästen nu är 9 år och verkar lovande i dressyren så tänkte jag att jag ska ge dressyren en...
Svar
14
· Visningar
4 476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka