Nyårsmeny 2015

Lät spännande! (Såg inte så aptitligt ut dock :D ) har just upptäckt svarta bönor och älskar dom!

Nä. Den liknar geggamoja ;) , men den är otroligt god och faktiskt rätt nyttig :) . Det finns andra recept också, där man steker lök och vitlök först. Tänkte jag skulle prova det imorgon.

Jag tänker äta ungefär allt gott som jag kan tänka på imorgon ;)
Frukost: pannkakor
Lunch: Spenat- och ostbiffar.
Middag: tacos
Resten av dagen: naturgodis, julstjärnor, ben & jerry-glass, varm choklad... tror att det var allt :angel:

Ser mest fram emot julstjärnorna, har inte ätit sådana sedan förra vintern, så avancerad smak har jag :D

Vi tänkte göra lite egna tapas både varma och kalla. Ingen efterrätt planerad ännu, är lite sugen på att göra en god tårta men vi får se.

Jag tänker äta ungefär allt gott som jag kan tänka på imorgon ;)
Frukost: pannkakor
Lunch: Spenat- och ostbiffar.
Middag: tacos
Resten av dagen: naturgodis, julstjärnor, ben & jerry-glass, varm choklad... tror att det var allt :angel:

Ser mest fram emot julstjärnorna, har inte ätit sådana sedan förra vintern, så avancerad smak har jag :D

Jag äter hellre tacos än oxfilé :D tyvärr är sambon skapligt less på det efter 2 ggr/vecka!

Jag blir väldigt hungrig i den här tråden :mad:

Vad jag ska äta är oklart. Funderar på att göra en sås med kyckling och soltorkad tomat :d
Kommer fira i min ensamhet. Eller ja, hunden och katten lär vara hemma :)

Vi gjorde kyckling fylld med fetaost/hackade soltorkade tomater, samt en sås på havregrädde med delvis purjo/rödlök/diverse kryddor? (sambon gjorde den)

Superenkelt och kan nog serveras med vadsom, vi hade svart bönsalsa till, vilket var jättegott :)

Vi gjorde kyckling fylld med fetaost/hackade soltorkade tomater, samt en sås på havregrädde med delvis purjo/rödlök/diverse kryddor? (sambon gjorde den) superenkelt och kan nog serveras med vadsom, vi hade bönsalsa till, vilket var jättegott :)

Det låter väldigt gott! Fylld kyckling gör jag ibland, brukar använda färskost, soltorkad tomat och babyspenat :d
Ska handla imorgon så tror jag går på inspirationen i butiken :)

IOM att jag är sjuk firar jag och mannen hemma ensamma. Ev går vi till grannen ngt.

Här är det mannen som är chef. Han ska göra gratinerad, färsk hummer med någon aioli med basilika och parmesan i bla.
Vi ska också äta ostron(dvs jag smakar och han äter resten.. ;).

Vi efterrättar oss nog inte. Men skumpa ska vi dricka.

Det var tydligen viktiga delar av menyn jag missat:
Förrätt: löjroms-toast på surdegs-pain riche. Ngt guckelimuck till..

Sen ostron

Sen hummer gratinerad med parmesan och basilika och någon aioli med detsamma i. Klorna ogratinerade..

Sen varma sommarbär med glass och hemgjorda maränger.

Skumpa!

Mums!

Jag med, men mest för att jag är vegetarian ;) Har nog aldrig ätit oxfilé så jag kan inte uttala mig om vad det smakar.

Hur ersätter du köttfärsen?
Jag är ju inte vegetarian men äter mycket veg. vi (eller jag - får äta tacos ensam numera) med mosade kidneybönor stekta i tacokryddor och vatten, mycket gott :)

Inte äta upp blommorna! :confused:

Värdfolket lagar maten i morgon (något vegetariskt, så mycket vet jag) och jag står för efterrätten. Just nu siktar jag på tre sorters "tiramisu" med frukt och bär och utan choklad och kaffe. Det var lite knepigt att hitta på något som inte innehåller gelatin, choklad, nötter, kaffe, saffran, och dessutom tål att transporteras... Planen är att lägga upp dem i tre olika (men matchande) glas per person.

Här har vi inte hunnit planera något än. Jag jobbar inatt och sedan dag på nyårsdagen så vi får se om vi orkar ta oss iväg och handla något imorgon..annars blir det typ. Korv och makaroner eller Billys :angel:
Lär somna i soffan kl 21 så allt för avancerat orkar vi inte med :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka