Nyår och hemligt gravid

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cari

Nyår närmar sig med alkoholrelaterade fester.....
Fick förra veckan reda på att jag är gravid :banana: , släkt och vänner vet ingenting och vi hade inte tänkt berätta än på ett tag. Vill bara inte att de räknar ut hur det ligger till om jag inte dricker....

Behöver tips på hur man "lurar" sin omgivning... :smirk:
Ett jag har fått är tex att hälla tex fruktsoda i en tom vit vins flaska...

Fler tips tack.....

Sv: Nyår och hemligt gravid

Läste tips i en "Hennes" (gällde hur man skulle bete sig på firmajulfesten om man var gravid och inte ville att chefen/arbetkamrater skulle få veta riktigt än). De gav tipset att ta ett glas vitt vin och småsmutta på det hela kvällen. Dricka mkt vatten.

Eller dra en nödlögn om att det "var min tur att köra".

Alkoholfri cider i starkciderflaskor? Söt startcider smakar ändå så sliskigt att ingen som provar känner skillnad...
Eller vanlig läsk i alkoläskflaskor?

En jag känner skulle följa med å kolla en spelning som jag fått i uppdrag att fota till deras hemsida.Hon ville inte folk skulle tro hon var alkis för att hon drack mitt på blanka dagen så hon hällde ölen i en vätskeflaska man använder under träning :smirk:

Vad tror ni om att ta lite vatten i en petflaska, påstå att det är typ vodka och blanda med tex sprite?

Hur har ni andra gjort när ni varit gravida? Jag tänker inte dricka en droppe under min graviditet men när jag läser runt verkar det vara många som inte tycker det är så noga att sluta dricka och röka...

Att vara nykter så att man kan köra bil fungerar bäst.
Finns det inte några hästar som du bara måste åka och fodra eller ha jouren på?

Jag har alltid behövt se till att i alla fall någon är nykter så att den kan köra ifall något skulle hända.
Oftast så har denne någon varit jag.
Så för mig har det varit enkelt.

Vad är det som är så svårt med att säga att "nej tack, jag vill inte dricka någon alkohol"?

I Sverige verkar man betraktas som en kuf så fort man säger nej tack till något alkoholhaltigt....

Det borde naturligtvis räcka att säga så. Men är man kvinna i en viss ålder kommer följdfrågan : Är du gravid? genast. Trist, men så är det. så jag förstår att hon vill mörka lite.

Visst, det borde räcka att säga att man inte vill dricka, och det kan jag göra men de skulle ju genast räkna ut hur det ligger till..., (har inget att göra med att de tror jag är en kuf) jag är ju ingen nykterist annars (innan bebisen menar jag).

Så jag vill liksom mörka så allt verkar vara som vanligt....

Några förslag; det är jag som kör, har lovat att hålla mig nykter för att ev. hämta någon, jag var ute på en riktig brakfest igår och känner att jag inte vill dricka idag, pencillinkur/annan medicin rek, från läkare att inte blanda med alkohol..
En kompis skulle på skidsemseter med hela tjejgänget och ville inte berätta riktigt än då hon skulle på fostervattenprov, hon hade hällt alkoholfritt vin i en vanlig vinflaska och drack enbart av den, problemet blev bara att en anna kompis som hade fått i sig lite för mycket även drack upp hennes... ;) Så hon gick över till vatten, kände sig inte riktigt frisk... ;)
Själv blev jag avslöjad omedelbart av kompisen när jag tackade nej till rödvin... Vi skulle sova över och vi är ena riktiga vintanter ivanliga fall... Dessutom visste hon att vi försökte så det var inte så konstigt... ;)

Någon som har en bra sjukdom för att äta pencelin då? Kan ju inte vara något för allvarligt....

Cari skrev:
Nyår närmar sig med alkoholrelaterade fester.....
Fick förra veckan reda på att jag är gravid :banana: , släkt och vänner vet ingenting och vi hade inte tänkt berätta än på ett tag. Vill bara inte att de räknar ut hur det ligger till om jag inte dricker....

Behöver tips på hur man "lurar" sin omgivning... :smirk:
Ett jag har fått är tex att hälla tex fruktsoda i en tom vit vins flaska...

Fler tips tack.....

På en fest "körde jag bil och skulle upp tidigt morgonen efter". På nästa fest åt jag medicin och för att vara extra trovärdig hade jag faktiskt lånat en ask triangel-värktabletter av min syster för i det sällskapet fick man liksom bevisa att man visst inte var gravid. Det var faktiskt ingen som frågade varför jag åt de där tabletterna.

Japp,precis som braek_a_leg skrev

samt urinvägsinfektion...mycket vanligt såhär års :devil:

den körde jag med....

Mvh Zaria

Det kräver ju kanske lite bakgrund men migrän/kraftig huvudvärk kan ju vara ett skäl för att inte dricka. Du måste bara komma ihåg att se lite lagomt lidande ut.

En kompis till mig drack alkoholfritt vin på flertalet fester och spelade bara med :)

Ingen anade någonting.....hon var glad och fnittrig som vanligt!!!

Jag gjorde just så för nu då tre år sedan när jag var gravid, vi fick reda på det tre dagar före nyår å ville inget säga till någon, inte för att jag brukar dricka speciellt mycket, men för att vara på den säkra sidan var jag chafför som hade haft jättejobbig huvudvärk och käkat citadon under dagen (vilket inte i o f hade varit något underligt heller för min del) och jag ville ju inte dricka då heller :banana: .
Alla utom en gick på det.
Men han är hopplös, han bara "ser" att folk är gravida, han ser det på deras ögon säger han... fråga mig inte hur han gör :crazy: !

Lycka till med nyår, men att vara chafför brukar vara en bra ursäkt!

Vi ska ha nyårsmiddag hemma hos oss som vi brukar, och blir det inte det så ska vi till några kompisar som vill att vi sover över.

Så tyvärr funkar inte det där med att vara chafför.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 948
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 799
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka