Nya tävlingsbilder

ishmanda

Trådstartare
Nu är sommaren över och många har säkert varit i väg på ett antal tävlingar. Jag vill se bilder och gärna höra hur det har gått!!!

Pga att Annie fick somna in kom jag aldrig i väg på tävling och har därför inga bilder att visa.

Sv: Nya tävlingsbilder

Vilken rolig tråd, ser framemot att se allas bilder!

Här är tre från året som har varit;
19798746.jpg

22850736.jpg

22850735.jpg

Tävlingssäsongen är ju inte slut än! :eek: ;)
Jag har, pga resor, student osv endast hunnit med tre tävlingar i år.
Fler blir det dock i höst!!

Det har gått bra för oss hitills. Placeringar har jag inte full koll på..

High Chaparall, pleasurefinal. :bump:
21689283.jpg

22238847.jpg

Hejsan skickar en bild på träningen inför Hunter under saddle till Ulricehams tävlingarna för appaloosa.

När jag kom till tävlingen så hade vi jätte stressigt med sju hästar.
Hela dagen hade vi en känsla av att vi glömt något. När det var dags att rida fram kom vi på vad. Ridstövllarna:confused:!

Det blev ingen hunter den dagen men så här fint gick han veckan innan. Dock i westernutrusning.

Jun2008Sarah028.jpg

Vad menar du? :o
Sådär har min tränare lär mig att man ska hålla! :)
Och ingen domare/tränare/annan ryttare har klagat :D

Den enda jag har tränat för har lärt mig motsatt tygel på varje sida, och jag har väl sett varenda kotte (utom proffsen) ha tyglarna så som hon lärt mig.. Men jag kör så som du gör, känns myyyycket bättre! :laugh:

ur WRAS regelbok 2007-2008:
"Vid ridning på stångbett, skall tyglarna hållas i en hand med de fria tyglarna på samma sida som tygelhanden."

Den enda jag har tränat för har lärt mig motsatt tygel på varje sida, och jag har väl sett varenda kotte (utom proffsen) ha tyglarna så som hon lärt mig.. Men jag kör så som du gör, känns myyyycket bättre! :laugh:

Men det är fel, tygeländarna ska vara på samma sida som den hand du håller den med. Om du rider på en hand dvs.

Phu, tack :rofl:
Tror jag sett på bilder att folk håller tyglarna i en hand, utan att ha pekfingret mellan tyglarna.. men eftersom jag ibland behöver korta eller länga måste jag ha ett finger att "klättra" med

Jajjemän, helt korrekt! Men har sätt många som har tyglarna på varsin sida och håller dom som vanliga tyglar. När jag håller tyglarna med två händer, gör jag en "öppen ögla" av den vänstra tygeln (rider med vänsterhanden) och den andra i en brygga.. typ.. svårt att förklara, men jag har kollat på bilder på proffsen... :p

Nåja, nu var det inte det vi skulle prata om i den här tråden, utan tävlingsbilder! :idea:

Några bilder på oss, dom två första är från Nationals, Grevagården. Den sista är från uppvisning på Lugnet i Falun.
23103907.jpg

23103898.jpg

23475636.jpg

Lite bilder från grejer vi har varit ute på i år.

Lillhästen Goldget Kitty, 4 år
Årets första tävling, vi placerade oss tvåa i både pleasure och riding. Hon var jätteduktig!
Tränar här på att gå på bron under framridningen:
LIA_0286.jpg

Och stolt matte med blå rosetter:
LIA_0335.jpg

Vi visade upp vår ras på Jägersro. Här är lite bilder från detta. Jag förväntade mig att hon skulle vara nervös och tycka det var lite läskigt, men nej nej, hon tyckte snarare det var för tungt för att anstränga sig på banan.
Kitty4juli2008_06.jpg

Kitty4juli2008_02.jpg

Kitty4juli2008_08.jpg

Kitty4juli2008_07.jpg

Framridning i W.Riding på Riksutställningen. Vi kom trea men jag var inte alls nöjd med ritten då hon bara gick emot och sprang och skrek efter det andra stoet. Lagom ridbart... ;)
morganriks2008_46.jpg

Nu har hon blivit dräktig och fått vila ett tag. Det är dags att ta nya tag igen. Siktar på att tävla två tävlingar till i år, dels 18 oktober och dels 1-2 november.

Andra hästen, gammeltanten Tronshagens Penny på 18 år, fick också vara med på Riks och gick då Hunter Pleasure med intressant utgång. Hon trodde definitivt att det var racertävling hon skulle vara med i så det där med mjuka fina övergångar var inte riktigt vad hon hade i tankarna. Hursomhelst var hon häftig att titta på...;)
Pennyhp087.JPG

morganriks2008_59.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 618
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 365
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 250
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka