Nya sniglar! *bilder*

Sv: Nya sniglar! *bilder*

Nä, jag tycker mest de är som slemmigast vid sidorna av kroppen. På huvudet tycker jag de mest är lite fuktiga bara :)
Inga problem med post, packar man ordentligt, batalar frakt osv så är de framme och glada och pigga inte ens ett dygn efter. Ska man skicka utomlands är det svårare med tanke på importregler och sånt. Hittills har jag varken importerat eller exporterat dock (men ska kanske importera 5 A. achatina från England i sommar om det går som jag vill, och lyckas jag med att kläcka äg från mina A. spec "Nigeria" ska jag antagligen skicka nån till England till en som kan artbestämma - hittills tror vi att det är Archachatina marginata spp. marginata men det är osäkert...).
Oj vad jag abblar :angel: :D

Hos privatpersoner, företag, zooaffärer osv. Men privatpersoner är billigast, resten tar gärna överpris :D

Senast ändrad:

Jag har MASSOr av sniglar i min trädgård som du kan få :rofl: :D

Äh, varför slösa pengar på frakt och grejer när jag kan plocka själv ;)
Har faktiskt tänkt ge mig ut på snigelturne när det är regn och lite varmare ute, vill ha reda på vad för arter man kan hitta här i trakten :)

Det är olika. En fulica kan du få för 1-20 kr ungefär, en A. achatina däremot kan du få för 100-200 kr vad jag har sett :-)

okej, vad gör man med en snigel då? Kan man leka med den? lära den tricks? eller är det mer som en fisk som är vacker att titta på? har aldrig hört talas om någon som har haft sniglar som husdjur så man blir ju lite nyfiken =)

Det är som fiskar, fast man kan ta ur de ur akvariet/terrariet om man vill det. Sen är det ju mycket omkring också, göra fint osv :)

Imponerad av ditt intresse och kunskap av dessa, hmmm, (o)trevliga djur. Inget jag skulle kunna sysselsätta mig med, men som sagt avis på ditt engangemang.

Jag har i princip ingen kunskap om de alls annat än grundläggande skötsel :D Är nybörjare på de, har bara haft sniglar i snart ett år :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För ganska exakt två år sen så började jag på mitt nuvarande jobb. Att jag fick det jobbet var en enorm lättnad. Tidigare hade jag...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering En fin kallblodskille kom till mig sommaren-10. då 8 år, hingst, kastrerades. I stor ohandterad, gått själv i hela sitt liv, haft hästar...
Svar
6
· Visningar
1 714
Senast: nowa
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 973
Senast: Lotus
·
Hästmänniskan Alla hästägare, läs nu och tänk efter! Om du hade en medryttare till din häst, som själv kommit till dig och anmält sitt intresse...
2
Svar
36
· Visningar
3 916
Senast: TwiggyM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar