Sv: NYA snack- och uppdateringstråden
haha, ja heller hur?!
Färdkost på våran skogspromenad
haha, ja heller hur?!
Färdkost på våran skogspromenad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte alla, absolut inte. Min 01:a vilar sig igenom höstarna för att hon dels är påverkad av pälssättningen dels har svårt att hålla hullet. Sommar får man hålla koll på så hon får i sig det hon ska, men på bete skulle hon säkert bli fet.
Förutsättningen för att de ska kunna lägga på hullet är att de får gå och beta. Vilket din inte gör om jag förstår vad du skriver ovan.
Jag kanske ska omformulera mig så sdet inte blir missförstånd.
Tror du att det är mer än någon enstaka här som verkligen vill ha en häst som de själv anser är fet. Inte att folk har dåligt koll och dåligt omdöme och tycket synd om hästen och ger den extra, utan folk som medvetet satsar på att övergöda hästarna. Jag skriver det som reaktion på Gimlans "Jag vill verkligen inte ha en fet häst med fångrisk som följd. Men alla är vi olika."
De flesta gör sitt bästa, sedan kan det bästa vara tämligen misslyckat, men det är en annan femma. Ibland kan man också tvingas prioritera annat såsom att inte sätta igång och hårbanta en sommarrund nyinköpt häst.
*kl*
Efter lång tids tystnad så är jag tillbaka igen. Vattar har jag fortfarande kvar och det går framåt för oss. Om ca en månad flyttar jag tillbaka till Snäcksjön där jag en gång började mitt islandshästliv. Och det känns bara såååå bra!