Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knapplån och svar!
Nu blev det en väldans hej och hå ang feta hästar!!
Min häst är inte fet!! Han är grovt byggd, ser lätt tjock ut men är det inte! Han har liiite hull med sig från sommaren vilket jag ser som fullt naturligt. Alltså precis enl planen!
Han är däremot ej musklad och inte i kondition fullt ut. Sparsamt riden hos förra ägaren och nej jag har inte satt fokus på att banta honom från dag ett! Han har varit hos mig inte ens en månad och fokus ligger inte på att få honom i tävlingsform! Utan att lära känna varandra, känna sin nya miljö, få gå med sina kompisar i hagen.. Han är lite smårund vilket är fullt naturligt om man ser till ovanstående faktorer och detta känns som att ni vill komma med pekpinnar bara.. Han mår alldeles utmärkt och är en glad och nöjd häst som inte äter okontrollerat! Jag kommer aldrig ställa honom ensam i en grushage för att han ska bli smal, aldrig!! Han ska ridas i form i höst punkt! Jag och Farri är nya i den här tråden och hade hoppats på stöd och hjälp här, men det letar jag nog vidare efter! Och han är INTE FET!!
Det är många hästar som är överviktiga där ägaren inte inser det, men för den skull så innebär det knappast att man på bilder på en till synes småmullig häst kan peka finger och sägs att den behöver banta. Det är knepigt hästar, när det handlar om de som inte är ordentligt feta eller slimmade så kan man mest bara gissa utifrån en bild.
Islandshästar lägger alltid ut under sommaren och hösten för att klara vintern. Det sitter i sedan många många år då de fick klara sej på bästa sätt under vintern. Ett sätt att överleva. Att de flesta idag fodras året om på något sätt påverkar ju inte hullet idag.