Nya slakt-regler

AraSlei

Trådstartare
Är inte säker på att detta är rätt forum men. Läste innan att det är nya slaktregler (dvs att alla hästar som slaktas efter 1 maj ska ha pass), men vet ngn vad som gäller för slakt av hästar som inte ska gå till livsmedelsproduktion? Såg inte om det stod ngt sådant i annonsen, därav frågan. Med andra ord, måste hästen ha pass om den ska begravas hemma men att man vill att den ska avlivas på ett slakteri? (ja, jag vet att det är rörigt, men jag är jättetrött :smirk: )

Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 053
Senast: shia
·
Hästmänniskan Min häst måste avlivas. Hon får inte gå till slakt förrän om en månad pga penicillin och då hon har tandfrakturer vill jag såklart ta...
Svar
6
· Visningar
1 569
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 697
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 564
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka