Nya "showkläder" till min häst

Camilla_H

Trådstartare
Hade lust att ta en paus i arbetet så här på fredag eftermiddag och vill se era reaktioner på den kreation jag beställt till min häst Spirre.

Tränset och tyglarna på den här bilden:
old_glory.jpg

Padden:
35-1561.jpg

:D

Förväntar mig många iickk och uäck men också många wow! ;)

/Camilla

Sv: Nya "showkläder" till min häst

Kankse inte direkt min stil men helt klart kul!:D Hoppas att du fixar kläder som matchar till oxå!!!!:idea:

det är textil va?

ingen favorit, men lite orginella :)

Kul! Inte min smak men ganska ballt:)

vad är det man säger....?! "Smaken är som baken....delad....! ;)

*kl*
Idag kom de! Ser jättefina ut! Ja, det är nylon och det är Weaver som tillverkar de. Filten ser jättfin ut.

Jag har svart sadel, vit och svart skjorta och blå jeans. Jag måste köpa en hatt också och egentligen borde jag väl köpa en kanllröd för att få symmetrin men jag vet inte... :)¨

Hästen är vit, vilket nästan är en förutsättning med de färgerna, eller hur? ;)

/Camilla

Finns de int skjortor i samma mänster?.. de skulle ja tycka var häftigt i sånna fall.. att ALLT matchar...

Måste bara säga att det blev jättebra! Tog bilder med mobilen och ska se om jag hinner få in dem i datorn i veckan så ska jag lägga ut dem. Till och med skeptikerna smälte och började fundera på hur deras häst skulle se ut i grejerna. :D

/Camilla

Nu har jag äntligen kommit mig för att ladd ur bilderna ur mobilen. Lade ut två stycken. Först en sidbild på hela rasket:
http://pub14.bravenet.com/photocenter/album.php?img=106196&usernum=1183213868
Och sen en bild på själva huvudlaget:
album.php

Hoppas att det går att se bilderna!

Sen har jag också köpt en röd hatt till mig själv, samt har sen tidigare en vit och svart tävlingsskjorta och så blå jeans. Sadeln är svart.

/Camilla

Hade lust att ta en paus i arbetet så här på fredag eftermiddag och vill se era reaktioner på den kreation jag beställt till min häst Spirre.

Tränset och tyglarna på den här bilden:
old_glory.jpg

Padden:
35-1561.jpg

:D

Förväntar mig många iickk och uäck men också många wow! ;)

/Camilla

Cool färg :love: men...
det är ju nylon!
Stackars dina händer om pållen rycker till...
Dessutom inte så skonsamt mot hästen men det är DITT DITT DITT val...

Min häst rycker aldrig till - varför skulle han göra det?

Och att nylon inte skulle vara skonsamt mot hästen - vad tror du distansryttare rider med??

Så jag håller inte med dig! ;)

/Camilla

Kan du inte ta bilder sen när du är på tävling så man får se både dig och hästen "uppklädda"??!!:)

Jag hoppas att kameran kommer med den 19:e så får vi se hur det ser ut! ;)

/Camilla

det var ju en hm..minst sagt ovanlig utstyrsel.
men jag måste bara fråga, hur är det att rida med nylon tyglar? är inte dom väldigt sladdriga? :o

Visst är de sladdrigare än breda lädertyglar men just den här modellen är dubbelsydd så de är hyfsat bra faktiskt.

Jag har en Biothanesidepull med "tygtyglar" i vanlig fall så jag är väl van också. Dessutom har jag en grymt känslig häst så jag behöver inte så mycket tyngd i tyglarna för neckreining.

/Camilla

Min häst rycker aldrig till - varför skulle han göra det?

Och att nylon inte skulle vara skonsamt mot hästen - vad tror du distansryttare rider med??

Så jag håller inte med dig! ;)

/Camilla

ALLA hästar kan bli irriterade och kasta med huvudet

Nylon är inte skonsamt mot hästen, distansryttare ska ha en utrustning som är så skonsam mot hästen som möjligt, rider de med nylon så långa sträckor - Då tänker de inte på hästens bästa...

Men det är inte nylon som nylon i typ spännband eller liknande! Det är supermjukt och jag vet inte om du öht har sett tex distansträns? Man ser ju rätt snabbt när en häst är svettig om utrustningen ger skav eller inte och nylontränsen är jättemjuka samt lättare att bära än läder.

Och även om min häst kastar med huvudet så har han på 9 år aldrig ryckt tyglarna ur händerna på mig så jag fattar liksom inte ditt resonemang alls?

/Camilla

Men det är inte nylon som nylon i typ spännband eller liknande! Det är supermjukt och jag vet inte om du öht har sett tex distansträns? Man ser ju rätt snabbt när en häst är svettig om utrustningen ger skav eller inte och nylontränsen är jättemjuka samt lättare att bära än läder.

Och även om min häst kastar med huvudet så har han på 9 år aldrig ryckt tyglarna ur händerna på mig så jag fattar liksom inte ditt resonemang alls?

/Camilla

Jo, det är ju så att distansryttare rider flera mil och timmar både för träning och tävling.
Borde det inte vara bättre med ett läderträns?
Att lädret väger lite mer har knappast nån påverkan på hästen.

NYLON ÄR NYLON
Du kan inte ändra på det

Enda gången jag kan bara tänka på att använda nylonträns är om det är paddat med sånt som denna sadelgjordstunneln är gjord av!

Senast ändrad:

Är inte den gjord av neopren - som både skaver och bränner på huden enligt vissa???? :confused:

Liknande trådar

Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar