Nya sextråden

Jag tänker såhär: en oskuld är otränad, vet inte riktigt vad man ska göra och provar sig fram. Har dom vettiga förväntningar, så fine. Men har dom sett för mycket p-film och tror att det är så det ska gå till, så nja. Jag är fasen 30. Jag är för gammal för sånt. Inte som skammning, utan mer "jag har växt ifrån det och är glad för det". :rofl:
En får som sagt tycka hur en vill och ha vilka preferense som helst. Det är narrandet jag inte gillar, och att en massa saker tas för givet.
Ingenting som säger att en oskuld inte kan vara nyfiken och driven och att en erfaren sexare tvärtom är självisk och går på som en tåg istället. Kommer man så långt att man hamnar isäng med en människa som är oskuld antar jag att hen är helt okej socialt och att sex helt enkelt inte hänt av någon anledning. Att då tvärvända och säga NOPE verkar ju lite märkligt.

Sedan finns det folk som blivit utan sex av andra anledningar, se alla incels, men dem antar jag att man inte hamnar isäng med oavsett så där kvittar det.
 
En får som sagt tycka hur en vill och ha vilka preferense som helst. Det är narrandet jag inte gillar, och att en massa saker tas för givet.
Ingenting som säger att en oskuld inte kan vara nyfiken och driven och att en erfaren sexare tvärtom är självisk och går på som en tåg istället. Kommer man så långt att man hamnar isäng med en människa som är oskuld antar jag att hen är helt okej socialt och att sex helt enkelt inte hänt av någon anledning. Att då tvärvända och säga NOPE verkar ju lite märkligt.

Sedan finns det folk som blivit utan sex av andra anledningar, se alla incels, men dem antar jag att man inte hamnar isäng med oavsett så där kvittar det.
Jag håller verkligen med dig till 100%. Ordet "oskuld" skulle inte få mig att vända, men beteendet under sex skulle kunna få mig att avbryta omgående. Men då spelar det iofs ingen roll hur erfaren personen är. Men man har säkert lite förutfattade meningar om hur en oskuld är generellt nu när man har "växt ifrån" den perioden av sitt liv med 10+ år.
 
När man är över 30 och träffar en oskuld så känns det jävligt weird. I alla fall om han är i samma ålder 😅 jag lägger benen på ryggen
Exakt det här är ju varför folk skäms och mår dåligt över att de inte haft sex och inte vågar prata om det (och ofta ljuger om det).

Så liksom om man är över 30 och inte haft sex så är det något fel på en? Vilket fel skulle det vara? Folk som är asexuella borde ju vara gravt störda med den logiken eller?
 
Jag kan inte låta bli att fascineras över bristen på respekt för omgivningen i inlägg som skrivs här ang oskulder. Tror ni att ni sitter hemma i köket med en bff och skvallrar utan att någon hör eller har ni någon tanke alls på att ni sitter på ett offentligt forum där det med största sannolikhet finns äldre oskulder som läser och far illa av ert skammande?
 
Verkligen! Jag hade nog hellre legat med mamman till den 30-åriga oskulden än med honom. :nailbiting:


För mig handlar det om att jag vill ha någon som vet hur man gör, där jag inte behöver instruera. Det är klart att någon som legat med massor kan vara rent dålig och att en oskuld som visar passion och lyhördhet kan vara bra även om det är första gången men enligt min erfarenhet är det större chans att någon som är sexuellt aktiv också är en bättre partner.

Passion och lyhördhet i all ära men jag vill också ha någon med lite tekniska skills och det brukar komma med erfarenhet.
Jag är nöjd så länge han inte är oskuld.
Jamen eller hur! Oskulder är det tråkigaste, det ger ingenting. Jag kan vara väldigt pedagogisk på jobbet men jag tänker fan inte vara det i sängen 😂
Jag har ingenting emot att ligga med killar i 20-årsåldern om kemin finns där (fastän jag är en bit över 30) men oskulder undanber jag mig.
När man är över 30 och träffar en oskuld så känns det jävligt weird. I alla fall om han är i samma ålder 😅 jag lägger benen på ryggen
Jag tänker såhär: en oskuld är otränad, vet inte riktigt vad man ska göra och provar sig fram. Har dom vettiga förväntningar, så fine. Men har dom sett för mycket p-film och tror att det är så det ska gå till, så nja. Jag är fasen 30. Jag är för gammal för sånt. Inte som skammning, utan mer "jag har växt ifrån det och är glad för det". :rofl:
Vadan detta skammande? Hellre en oskuld som är villig att lära och som är lyhörd än någon som kör på sin grej och inte lyssnar. En bra älskare kommer inte bara av erfarenhet utan av förmågan att lyssna. Erfarenhet kan i själva verket vara tämligen värdelöst om det innebär att man utgår ifrån att alla är likadana och njuter av samma sak och därmed kör sin repertoar som om det vore en föreställning och inte ett intimt förhållande mellan parter. Med varje ny partner bör man vara som en oskuld och lära sig vad just hen gillar men även i ett långvarigt förhållande bör man testa nya grejer, vem vet, det kanske blir en helt ny favorit.
 
Vadan detta skammande? Hellre en oskuld som är villig att lära och som är lyhörd än någon som kör på sin grej och inte lyssnar. En bra älskare kommer inte bara av erfarenhet utan av förmågan att lyssna. Erfarenhet kan i själva verket vara tämligen värdelöst om det innebär att man utgår ifrån att alla är likadana och njuter av samma sak och därmed kör sin repertoar som om det vore en föreställning och inte ett intimt förhållande mellan parter. Med varje ny partner bör man vara som en oskuld och lära sig vad just hen gillar men även i ett långvarigt förhållande bör man testa nya grejer, vem vet, det kanske blir en helt ny favorit.

Håller med, väldigt tråkig läsning de senaste inläggen.
Jag bryr mig inte heller ett dyft om antal sexpartners (få, många, whatever) och vet att jag haft sex med en oskuld en gång i vuxen ålder. Hade dock ingen aning om det, och det märktes inte när vi hade sex heller. Han berättade det för mig åratal senare och jag blev förvånad för jag hade ingen aning. Spelar ingen roll heller egentligen huruvida han var det eller inte då.
Ville ändå ta upp det som en motpol till inläggen ovan.
 
Vadan detta skammande? Hellre en oskuld som är villig att lära och som är lyhörd än någon som kör på sin grej och inte lyssnar. En bra älskare kommer inte bara av erfarenhet utan av förmågan att lyssna. Erfarenhet kan i själva verket vara tämligen värdelöst om det innebär att man utgår ifrån att alla är likadana och njuter av samma sak och därmed kör sin repertoar som om det vore en föreställning och inte ett intimt förhållande mellan parter. Med varje ny partner bör man vara som en oskuld och lära sig vad just hen gillar men även i ett långvarigt förhållande bör man testa nya grejer, vem vet, det kanske blir en helt ny favorit.
Jag menade absolut inte mitt inlägg som att skamma, utan mer vad du menade. Oavsett om man är oskuld eller inte så kan det vara både bra och dåligt, såklart. Precis som du skriver.
 
Jag drar nog en lite för stark koppling mellan vuxna oskulder som är män och incelrörelsen. Så behöver det ju verkligen inte vara, såklart. Jag är bara så förbaskat rädd för den rörelsen att alla mina varningssignaler slår på samtidigt. Verkligen inte rättvist mot andra oskulder.
 
Tidigare har jag verkligen uppskattat sex men aldrig fått orgasm under penetration vilket verkar vara högst önskvärt. Eftersom jag är en pleaser har jag fejkat fler orgasmer än jag faktiskt fått.
Nu har jag slutat med det.

Jag har haft fantastiska sexupplevelser senaste året.
Inte bara sex utan även intimitet, beröring och andning utan krav på sex vilket gör att man verkligen kan slappna av och bara njuta av beröring. Penetration är inte nödvändigt för endera parten.

Och när jag till slut på något sätt förstår att den andra personen verkligen vill ge mig njutning utan krav, då kan jag slappna av - och då händer det grejor!

Tantra is the shit ❤
 
Undrans om killar kanske inte tycker det var bra alls om de inte fick orgasm? (och projicerar)
Hände mer än 50% av gångerna då jag var aktiv med tanten men i regel var man så slut och utpumpad så det spelade ingen roll.Huvudsaken hon fick sina orgasmer .Men nu har vi lagt allt sådant på hyllan och det går lika bra ändå
 
Jag drar nog en lite för stark koppling mellan vuxna oskulder som är män och incelrörelsen. Så behöver det ju verkligen inte vara, såklart. Jag är bara så förbaskat rädd för den rörelsen att alla mina varningssignaler slår på samtidigt. Verkligen inte rättvist mot andra oskulder.
Verkligen inte rättvist nej, och inte okej. Det finns flertalet äldre kvinnor som också är oskulder (och vettiga män givetvis). Oskuld och incel är inte samma sak och det är jäkligt fel mot oskulder som inte är incels att jämföras med de - och jag vågar lova att majoriteten av oskulderna inte är incels.

Själv var jag oskuld till strax före min 25-årsdag. Hade det inte varit för sexkontaktsidor så hade jag förmodligen varit oskuld än idag vid 33 års ålder. Jag är kvinna och delar inga som helst åsikter eller värderingar med incels och gjorde det inte som oskuld heller. Lik förbannat hade jag, om jag inte träffat män på sexkontaktsidor, varit en av de som tagit stryk av den här tråden på samma sätt som när jag idag tar stryk av att folk raljerar om och misstänkliggör folk som i vuxen ålder aldrig haft ett förhållande.
 
Jag tänker såhär: en oskuld är otränad, vet inte riktigt vad man ska göra och provar sig fram. Har dom vettiga förväntningar, så fine. Men har dom sett för mycket p-film och tror att det är så det ska gå till, så nja. Jag är fasen 30. Jag är för gammal för sånt. Inte som skammning, utan mer "jag har växt ifrån det och är glad för det". :rofl:
Fast alltså, om man tittar på hur det ser ut bland de erfarna, hur vanligt är det med bra sexpartners då? Det är ju knappast så att någon är bra bara för att den är erfaren. Tvärt om verkar det ju vara oerhört vanligt med (framförallt män?) som tänker "Det här gillade min första sexpartner, jag kör på det!" eller liknande.

Att testa sig fram för att hitta vad som är bra med just den sexpartnern som man är med då, det tror jag är en förutsättning för att det ska kunna bli bra, inte ett tecken på att någon är dålig/oerfaren utan precis exakt tvärt om.

Nej. Att snacka om att oskulder är dåliga för att de är "otränade" gör knappast gott för någon. Däremot att prata mer om att ouppmärksamma egoister utan kommunikationsförmåga är dåliga sexpartners, det kan nog vara bra, för då kanske folk tänker till lite.
 
Fast alltså, om man tittar på hur det ser ut bland de erfarna, hur vanligt är det med bra sexpartners då? Det är ju knappast så att någon är bra bara för att den är erfaren. Tvärt om verkar det ju vara oerhört vanligt med (framförallt män?) som tänker "Det här gillade min första sexpartner, jag kör på det!" eller liknande.

Att testa sig fram för att hitta vad som är bra med just den sexpartnern som man är med då, det tror jag är en förutsättning för att det ska kunna bli bra, inte ett tecken på att någon är dålig/oerfaren utan precis exakt tvärt om.

Nej. Att snacka om att oskulder är dåliga för att de är "otränade" gör knappast gott för någon. Däremot att prata mer om att ouppmärksamma egoister utan kommunikationsförmåga är dåliga sexpartners, det kan nog vara bra, för då kanske folk tänker till lite.
Jag förtydligade att det jag skrev även gäller folk som inte är oskuld. :) jag håller helt med om det du skriver! Jag skulle absolut inte backa om någon var oskuld, det viktiga är ju hur personen är, inte antal sexpartners.
 
Om jag ska vara helt ärlig (och politiskt inkorrekt) så skulle JAG tycka att det skulle kännas väldigt konstigt om jag dejtade en kille i min ålder som berättade att han var oskuld. Ja, jag erkänner, jag skulle faktiskt tycka så.

Personligen ser jag nog sex lite som ett naturligt mognadssteg. Man växer upp, hittar egna intressen, frigör sig från sina föräldrar, börjar utforska sin sexualitet - typ så. I min umgängeskrets blev vi alla av med oskulden runt 15-årsåldern och när vi diskuterade det en gång var alla överens om att vi alla kände oss helt redo, oavsett hur bra eller uselt det än var första gången.

Om jag träffade en kille i min ålder som var oskuld men som ville ha sex med mig så skulle jag undra en hel del. Jag skulle fundera på om han velat ha sex tidigare men varför det inte skett, eller om han inte velat och varför han i så fall ändrat sig och vill ligga med mig.
Någonstans ser jag ett aktivt sexliv som en självklarhet hos en partner. Jag menar inte att han måste ligga ett visst antal gånger i månaden för att det ska räknas men precis som jag förutsätter att den jag dejtar har en socialt stabil tillvaro med egna vänner, intressen och jobb/studier så tar jag faktiskt för givet att han också har ett fungerande sexliv. Det i förlängningen är en självklarhet för att det ska fungera mellan oss.
 
Om jag ska vara helt ärlig (och politiskt inkorrekt) så skulle JAG tycka att det skulle kännas väldigt konstigt om jag dejtade en kille i min ålder som berättade att han var oskuld. Ja, jag erkänner, jag skulle faktiskt tycka så.

Personligen ser jag nog sex lite som ett naturligt mognadssteg. Man växer upp, hittar egna intressen, frigör sig från sina föräldrar, börjar utforska sin sexualitet - typ så. I min umgängeskrets blev vi alla av med oskulden runt 15-årsåldern och när vi diskuterade det en gång var alla överens om att vi alla kände oss helt redo, oavsett hur bra eller uselt det än var första gången.

Om jag träffade en kille i min ålder som var oskuld men som ville ha sex med mig så skulle jag undra en hel del. Jag skulle fundera på om han velat ha sex tidigare men varför det inte skett, eller om han inte velat och varför han i så fall ändrat sig och vill ligga med mig.
Någonstans ser jag ett aktivt sexliv som en självklarhet hos en partner. Jag menar inte att han måste ligga ett visst antal gånger i månaden för att det ska räknas men precis som jag förutsätter att den jag dejtar har en socialt stabil tillvaro med egna vänner, intressen och jobb/studier så tar jag faktiskt för givet att han också har ett fungerande sexliv. Det i förlängningen är en självklarhet för att det ska fungera mellan oss.

Jag tycker som sagt att det är helt upp till var och en att ha sina preferenser och sina anledningar när det kommer till sex och partners och whatnot, men man behöver verkligen inte göra löje av andra människor för det.
 
Jag tycker som sagt att det är helt upp till var och en att ha sina preferenser och sina anledningar när det kommer till sex och partners och whatnot, men man behöver verkligen inte göra löje av andra människor för det.
Jag är nog väldigt okänslig men jag tyckte inte att det var så farligt.
 
Om jag ska vara helt ärlig (och politiskt inkorrekt) så skulle JAG tycka att det skulle kännas väldigt konstigt om jag dejtade en kille i min ålder som berättade att han var oskuld. Ja, jag erkänner, jag skulle faktiskt tycka så.

Personligen ser jag nog sex lite som ett naturligt mognadssteg. Man växer upp, hittar egna intressen, frigör sig från sina föräldrar, börjar utforska sin sexualitet - typ så. I min umgängeskrets blev vi alla av med oskulden runt 15-årsåldern och när vi diskuterade det en gång var alla överens om att vi alla kände oss helt redo, oavsett hur bra eller uselt det än var första gången.

Om jag träffade en kille i min ålder som var oskuld men som ville ha sex med mig så skulle jag undra en hel del. Jag skulle fundera på om han velat ha sex tidigare men varför det inte skett, eller om han inte velat och varför han i så fall ändrat sig och vill ligga med mig.
Någonstans ser jag ett aktivt sexliv som en självklarhet hos en partner. Jag menar inte att han måste ligga ett visst antal gånger i månaden för att det ska räknas men precis som jag förutsätter att den jag dejtar har en socialt stabil tillvaro med egna vänner, intressen och jobb/studier så tar jag faktiskt för givet att han också har ett fungerande sexliv. Det i förlängningen är en självklarhet för att det ska fungera mellan oss.
Det måste vara enkelt och problemfritt att leva med så många fördomar om hur man ska vara som du verkar göra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp