Nya sextråden

Så trist att höra!

Ja, det är tråkigt.

Och en omöjlig situation om det nu hade varit så att man inte velat ligga med fler pga det (det blir ju fel, men ändå). För liksom, jag kan ju tro att jag hittat den jag vill vara med dvs mitt livs sista sexpartner, men han får inte känslor tillbaka. Ska jag aldrig mer ligga med nån annan då? 😖
 
Jo, jag upplever också att sexuellt liberala kretsar blir vanligare och vanligare.
Min umgängeskrets har nog varit och är ganska icke-liberal dock.
Jag har fått negativa kommentarer av flera av mina vänner, eftersom jag är den av oss som legat med flest och då har jag ändå inte legat med särskilt många alls (inte för att det hade rättfärdigat det heller alltså), bara fler än dem.
Är det inte bara i sammanhang av någon sorts avundsjuka eller utövande av maktbeteende snarare än så att säga oro för din skull?
 
Jag upplever nog inte att andra kvinnor skammar utan att de återberättar normen, på det viset som du själv precis gjorde, alltså berättar att man tycker att det är så trist att den normen och det skammandet finns. Det är nog oftast så jag kommer i kontakt med diskussionen. Och jag kan ju inget annat än att hålla med, det är ju såklart förjävligt. Det är ju tur som sagt att det ser bättre ut i mer sexuellt liberala kretsar och dessa blir väl vanligare och vanligare, men det är ju långt ifrån alla svenskar och väldigt långt ifrån hela världen.
Men du pratar ju själv om normen? Alltså att det finns en norm som säger att man inte ska ha ”för många” sexpartners.

Om du gick ut på random gymnasieskola så skulle du förmodligen få en annan bild än du får bland dina vänner.

Detta var 2013, men jag tror tyvärr inte att det skett någon revolution på den här fronten sen dess.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RxoVeJ/tonaringar-atalas-efter-instagram-upplopp-i-goteborg
 
Jag vet inte. De enda gångerna jag själv hör att kvinnor inte ska ha för många sexparters är från andra kvinnor, att "så tycker männen". Men när jag pratar med män, vare sig jag ligger med dem eller inte, så hör jag aldrig sådana åsikter. Jag kanske befinner mig i extremt liberala kretsar när det kommer till sexliv, det är mycket möjligt, men att det skulle vara negativt att ha många sexpartners har jag inte hört snack om sen jag gick i högstadiet. Samt här på Buke. Skulle jag logga in på Flashback så förstår jag såklart att snacket skulle vara helt annat. Kring normalvettiga män så upplever jag att den åsikten har tvättats bort sedan en tid tillbaks.

Jag har helt andra erfarenheter. Men visst, betydligt vettigare idag än förr.
 
Men du pratar ju själv om normen? Alltså att det finns en norm som säger att man inte ska ha ”för många” sexpartners.

Om du gick ut på random gymnasieskola så skulle du förmodligen få en annan bild än du får bland dina vänner.

Detta var 2013, men jag tror tyvärr inte att det skett någon revolution på den här fronten sen dess.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RxoVeJ/tonaringar-atalas-efter-instagram-upplopp-i-goteborg

Ja, det är ju precis vad jag säger. Jag själv upplever det inte, eller hör om det i mina sociala sammanhang, men det betyder inte att jag inte vet om att det är så det ser ut på ett generellt plan.
 
Jo, jag upplever också att sexuellt liberala kretsar blir vanligare och vanligare.
Min umgängeskrets har nog varit och är ganska icke-liberal dock.
Jag har fått negativa kommentarer av flera av mina vänner, eftersom jag är den av oss som legat med flest och då har jag ändå inte legat med särskilt många alls (inte för att det hade rättfärdigat det heller alltså), bara fler än dem.

Roliga vänner 😒
Jag har samma erfarenheter som @Voeux inga män jag träffat har haft några åsikter och absolut inte mina vänner. Det är väldigt liberalt och högt till tak och jag hoppas verkligen att det blir vanligare.
 
Min erfarenhet är mest i linje med voeux att för relationer är det i princip en ickefråga och att de som bryr sig mest oroar sig mest är kvinnorna själva och inbördes.

Min kompis kille gick och kräktes när han fick höra hur många hon hade haft sex med. Knappast någon hög siffra för en tjej i den åldern men visar hur jäkla sjukt beteende vissa män har. Han ville nog helst vara ihop med en erfaren oskuld...:cool:
 
Min kompis kille gick och kräktes när han fick höra hur många hon hade haft sex med. Knappast någon hög siffra för en tjej i den åldern men visar hur jäkla sjukt beteende vissa män har. Han ville nog helst vara ihop med en erfaren oskuld...:cool:
Ja det kan såklart hända det också och om det nu är vad han vill ha så får man väl önska honom lycka till (eller inte).
 
Min kompis kille gick och kräktes när han fick höra hur många hon hade haft sex med. Knappast någon hög siffra för en tjej i den åldern men visar hur jäkla sjukt beteende vissa män har. Han ville nog helst vara ihop med en erfaren oskuld...:cool:
Det är till sådana man säger, om du inte vill höra det ärliga svaret så ställ inte frågan.

Knapplån
Jag fattar inte ens varför man frågar? Hur är det relevant i nuvarande relation? Vad spelar tidigare partners för roll? Jag har inte den blekaste aning om hur många min sambo har varit med och för mig är det totalt irrelevant så jag skulle aldrig komma på tanken att fråga. Han har ingen aning om antalet jag har varit med heller och har aldrig frågat heller. Just här och nu är det vi. Det är det som spelar roll.
 
Det är till sådana man säger, om du inte vill höra det ärliga svaret så ställ inte frågan.

Knapplån
Jag fattar inte ens varför man frågar? Hur är det relevant i nuvarande relation? Vad spelar tidigare partners för roll? Jag har inte den blekaste aning om hur många min sambo har varit med och för mig är det totalt irrelevant så jag skulle aldrig komma på tanken att fråga. Han har ingen aning om antalet jag har varit med heller och har aldrig frågat heller. Just här och nu är det vi. Det är det som spelar roll.

Jag begriper det verkligen inte heller. Om en eventuell ny dejt ens kom på tanken att fråga skulle jag anta att det inte var en vettig människa för mig, och säga tack och hej.
 
Jag har haft sex med ganska många och jag har aldrig märkt att det skulle vara till min nackdel, aldrig att någon i kompisgänget skulle ha någon negativ synpunkt på det heller - åtminstone inte i vuxen ålder. Som tonåring upplevde jag att det var lite andra spelregler som gällde men det där växte vi ifrån rätt snabbt precis som vi växte ifrån buffaloskor, hårmascaror och Lunarstorm 😂

Däremot har jag blivit betydligt mer kvalitetsmedveten genom åren. Om jag ligger med en kille och det inte är bra så får han ingen ny chans, hur trevlig och rolig han än är med kläder på. Sex är alldeles för viktigt för mig för att jag ska kompromissa med den biten och kan inte min partner tillfredsställa mig så letar jag upp en ny.

När jag var yngre hade jag sex av andra orsaker än idag. På den tiden kunde jag ligga med en snygg men trist kille bara för att ha något att fnissa åt tillsammans med tjejpolarna eller gå till sängs med så många som möjligt på samma kväll bara för att jag hade gått med på något korkat vad. Riktigt så illa är det inte längre. 🤣
 
Det är till sådana man säger, om du inte vill höra det ärliga svaret så ställ inte frågan.

Knapplån
Jag fattar inte ens varför man frågar? Hur är det relevant i nuvarande relation? Vad spelar tidigare partners för roll? Jag har inte den blekaste aning om hur många min sambo har varit med och för mig är det totalt irrelevant så jag skulle aldrig komma på tanken att fråga. Han har ingen aning om antalet jag har varit med heller och har aldrig frågat heller. Just här och nu är det vi. Det är det som spelar roll.
Jag är nöjd så länge han inte är oskuld.
 
Jamen eller hur! Oskulder är det tråkigaste, det ger ingenting. Jag kan vara väldigt pedagogisk på jobbet men jag tänker fan inte vara det i sängen 😂
Jag har ingenting emot att ligga med killar i 20-årsåldern om kemin finns där (fastän jag är en bit över 30) men oskulder undanber jag mig.
När man är över 30 och träffar en oskuld så känns det jävligt weird. I alla fall om han är i samma ålder 😅 jag lägger benen på ryggen
 
På tal om oskulder - hur vet man det egentligen och varför skulle det vara så bedrövligt? Trettio är egentligen inte skitgammalt tänker jag.
Har ingen aning om jag legat med en manlig oskuld någon gång (aldrig frågat.), men defintivt med kvinnor som varit gay-oskulder sas och en del en god bit över tjugo. Tyckte inte att det var det minsta märkligt.
 
När man är över 30 och träffar en oskuld så känns det jävligt weird. I alla fall om han är i samma ålder 😅 jag lägger benen på ryggen
Verkligen! Jag hade nog hellre legat med mamman till den 30-åriga oskulden än med honom. :nailbiting:

På tal om oskulder - hur vet man det egentligen och varför skulle det vara så bedrövligt? Trettio är egentligen inte skitgammalt tänker jag.
Har ingen aning om jag legat med en manlig oskuld någon gång (aldrig frågat.), men defintivt med kvinnor som varit gay-oskulder sas och en del en god bit över tjugo. Tyckte inte att det var det minsta märkligt.
För mig handlar det om att jag vill ha någon som vet hur man gör, där jag inte behöver instruera. Det är klart att någon som legat med massor kan vara rent dålig och att en oskuld som visar passion och lyhördhet kan vara bra även om det är första gången men enligt min erfarenhet är det större chans att någon som är sexuellt aktiv också är en bättre partner.

Passion och lyhördhet i all ära men jag vill också ha någon med lite tekniska skills och det brukar komma med erfarenhet.
 
Verkligen! Jag hade nog hellre legat med mamman till den 30-åriga oskulden än med honom. :nailbiting:


För mig handlar det om att jag vill ha någon som vet hur man gör, där jag inte behöver instruera. Det är klart att någon som legat med massor kan vara rent dålig och att en oskuld som visar passion och lyhördhet kan vara bra även om det är första gången men enligt min erfarenhet är det större chans att någon som är sexuellt aktiv också är en bättre partner.

Passion och lyhördhet i all ära men jag vill också ha någon med lite tekniska skills och det brukar komma med erfarenhet.
Man kan ju undvika utan att säga "oskulder är det tråkigaste", det blir en sorts skammande det också.
 
Verkligen! Jag hade nog hellre legat med mamman till den 30-åriga oskulden än med honom. :nailbiting:


För mig handlar det om att jag vill ha någon som vet hur man gör, där jag inte behöver instruera. Det är klart att någon som legat med massor kan vara rent dålig och att en oskuld som visar passion och lyhördhet kan vara bra även om det är första gången men enligt min erfarenhet är det större chans att någon som är sexuellt aktiv också är en bättre partner.

Passion och lyhördhet i all ära men jag vill också ha någon med lite tekniska skills och det brukar komma med erfarenhet.

Det är helt okej att ha en preferens, men att göra sig lustig över oskulder är inte särskilt härligt eller moget tycker jag.
Har som sagt ingen aning om huruvida jag knullat en manlig oskuld eller inte. Så länge inte människan själv för det på tal - hur ska man veta?
 
På tal om oskulder - hur vet man det egentligen och varför skulle det vara så bedrövligt? Trettio är egentligen inte skitgammalt tänker jag.
Har ingen aning om jag legat med en manlig oskuld någon gång (aldrig frågat.), men defintivt med kvinnor som varit gay-oskulder sas och en del en god bit över tjugo. Tyckte inte att det var det minsta märkligt.
Jag tänker såhär: en oskuld är otränad, vet inte riktigt vad man ska göra och provar sig fram. Har dom vettiga förväntningar, så fine. Men har dom sett för mycket p-film och tror att det är så det ska gå till, så nja. Jag är fasen 30. Jag är för gammal för sånt. Inte som skammning, utan mer "jag har växt ifrån det och är glad för det". :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp