nya saker..

Kivina

Trådstartare
Jag ska inom en snar framtid köpa ett regntäcke till pållen.. tips på märken?? Såklart ska det vara av bra kvalitet. Sedan måste jag verkligen köpa nya schabrak.. märkestips där också, tack! och så har jag funderat lite smått på vad jag ska köpa för färg till min pålle som då är fux..

Horsware är bäst på täcken. Även Kingshead, om du hittar det nånstans!

Schabrack: John Whitaker, E.G., HJs, Equiline. Jag tycker mörkblått, beige och grönt är snyggast på fuxar! Det har jag på min. :)

jag igllar shirestäcken GRYMT mcyke... passar min ponny jättebra, håller henne varm och torr till ett jättebra pris.

Jag har Börjes Orkan till min. Funkar utmärkt!

Enda gången det släppte igenom vatten hade alla andra hästars dyrare täcken också gjort det :D

Beror helt på hur mkt pengar du vill lägga på shabrak o täcken!

Ett billigt regntäcke som ändå vad jag märkt, har bra passform o är absolut vattentätt+andas är Börjes "orkan", ett grönt täcke.
Kan även rekommendera deras Macpro-regntäcke (blå/grön-rutigt), mitt har aldrig läckt igenom.
Såg att Börjes sänkt priset på dessa båda täcken, så det är kanske bra att passa på nu då? www.borjes-tingsryd.com

Om du vill lägga mer pengar på regntäcke är Horseware outstanding! Mitt regn kostade 2000 (Rambo original), finns på www.henrikssonsridsport.se
Finns ju även andra regnmodeller från Horseware! SUPERtäcken, men dyra.

Shabrak, om du vill ha billiga har Börjes, Hööks m fl. Kan slitas efter ett tag o bli blekta efter några tvättar.
Shabrak som håller färgen fint o inte slits är Mia's RS, Equiline o Hansbo. Ett allroundshabrak från Mia's kostar ca 300-350 kr, Hansbo o Equiline ca 500 kr. Men de håller o är väldans snygga!
Kolla bl a www.hansbo-sport.se , www.henrikssonsridsport.se
Många fler affärer säljer dessa shabrak

Ja, jag har funderat på beiget!! Det är vackert.. :)
Jag är ute efter ett par kvalitetsschabrak å sen några slit å släng schabrak.. men nu har jag ju fått tips!! :) Prisklass på täcket spelar ingen roll, bara det är vattentätt å har bra passform.. MacPro täcket har jag sett å gillar det..

Min häst kan INTE ha Bucastäcken (iallafall inte utetäckena), hon och många andra får skav av dem på bogen!
Fattar inte varför dom inte har bogveck på sina täcken...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: morgaine
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka