Nya regler: tävla b-ponny tills du är 18 år???

Vinnibruna

Trådstartare
Är det sant att man numera får tävla b-ponny i hoppning tills man är 18 år? Eller är det bara lösa rykten jag hört?

Sv: Nya regler: tävla b-ponny tills du är 18 år???

I princip skulle du kunna starta en B-ponny i avd B även om du är 38 år, så länge ekipaget är propotionerligt.
Om det är en speciellt ny regler vet jag inte.

Sv: Nya regler: tävla b-ponny tills du är 18 år???

Det är som cewe säger.

Regeln har funnits förrut, var borta ett? några? år. 2008 kom den tillbaka. När den var "borta" så gällde ryttaråldern max 13 år i avd. B också. Jag gillar som det är nu:)

Jag tävlar 5-årig B-ponny (förra året med, då han var 4 år), och jag är 22 i år.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025