Nya regler för införsel av ung katt...

M

MissDaisy

Här har man köpt sig en snygg hane från utlandet och bereder sig på att få vänta tills han är ca 8 månader tills man kan hämta hem honom :cry:
MEN nu kom det NYA regler som gör att jag kan hämta honom innan han är fyllda 3 månader (hämtas födelseveckan)
:banana: :banana: plus att man sparar alla pengar för rabiesvaccinering, rabieskontroll och uppehälle. :rofl:
TACK JORDBRUKSVERKET :bow: :banana: :bow:

Jupp. 500:- för dispansen är inte mycket i förhållande till alla tusenlappar som rinner iväg annars. För mig är dessutom den danska koratuppfödaren närmaste uppfödare som har kullar hyfsat regelbundet. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 241
Senast: Belethien
·
D
Övr. Katt Jag har två utekatter. En av dem är 7 år och en av dem är 8 månader. Innan jag skaffade min senaste katt var den äldre MYCKET social och...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Sol
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 075
Senast: Lotus
·
Övr. Hund Nu har reglerna kommit. SJV förnekar sig inte . Det kommer att kosta 4.500 kr för en dispens ! Saxat från SJVs sida. "Införsel av yngre...
Svar
8
· Visningar
2 839
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka