Nya regler för hästsläp?

Sv: Nya regler för hästsläp?

Det är en tolkning där också eftersom ingen ännu vet säkert.

Men så krångligt är det inte, varken att bli transportör, få transporten godkänd eller att gå kompetensbeviskursen.

Det kostar lite stålar men inte SÅ mycket.

*kl*

Jag mailade Jordbruksverket och frågade om mitt fall.
Enskild firma med några hästar i avel, körning till kurser, visningar, tävlingar max 10 resor per år alla över 65 km.

Denna lag gäller mig ialla fall var svaret.

*KL*
Jag kan, såhär på avstånd, tycka att hela diskussionen verkar vansinnig. Hur kan SJV säga att jag driver ekonomisk verksamhet, är inte det en fråga för Skatteverket? Såvitt jag vet har de alltid haft enorma invändningar mot att betrakta tävlingsverksamhet som komersiell eller vinstgenererande. Om detta gör att alla som kör lite häst då och då, särskilt i norra delen av landet skall ha kompetensbevis, borde de inte då även ha rätt att dra av kostnader i samband med tävlingsverksamheten?

Vad gäller körandet utomlands har jag alltid lärt mig att de ekipage du får framföra i ditt hemland får du även tillfälligtvis framföra utomlands, dvs under den tiden då det landet du är i inte kräver att du har ett nationellt förarbevis/körkort. Gäller inte det i detta fallet?

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 236
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 691
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 209
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25