Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack. Har läst igenom lite snabbt och fattar inte riktigt hästlicensen...
"Livstidslicensen försvinner, men redan lösta livstidslicenser kommer att fortsätta gälla efter årlig uppdatering i systemet."
Vad betyder det? Det står att om hästen har en livstidslicens så gäller den även i fortsättningen men sedan står det att den måste uppdateras varje år. Så vad är skillnaden mellan att hästen har en livstids eller om man köper en årlig?
Jag som aldrig kommer tävla regionalt eller högre än 1m tycker det känns fruktansvärt skit att behöva betala 750kr per år bara får att FÅ tävla som jag också ska betala för. Vad är det för jäkla påhitt?? Varför kan det inte få finnas en hobbyryttarlicens för oss som bara vill och kan tävla lokalt runt metern. Jag blir uppriktigt sagt skitless på dethär!!
Som nån skrev - bara för att jag betalar 550kr mer så kan inte hästen per automatik hoppa 120..
Sitter själv just nu och velar om jag skall lösa ut livstidslicenser till de 5 unghästar som kommer att bli aktuellt att lösa licens för nästa år. Magkänslan säger lite att årsavgiften inte kommer att stanna kvar på så moderat nivå som den ligger på nu, vet ju hur ryttarlicensen stack från 300 till 450 till 900 inom bara några år, inte kul om hästlicenserna gör samma. Ligger den kvar på 200 så kan man ju lösa 5 år för samma pris men frågan är om den kommer att ligga kvar eller man skall hosta upp 5000 och lösa ut livstids till alla 5 innan årsskiftet.
Ryttarlicensen drabbar inte mig personligen, men jag tycker synd om alla de ryttare som rider ett par stycken lokala tävlingar/år för att det är kul. Denna typen av ryttare kommer ju att försvinna och det kan väl ändå inte vara tanken