Nya LC-programmet, skrittövergångarna?

B

Beauty_Boss

Ni som har ridit det nya LC:1-programmet, hur har ni ridit övergångarna till skritt som är i serpentinerna?
Har ni saktat av innan medelinjen så att 3-4 steget hamnet på medelinjen eller har ni saktat av på? Och vad har domarna sagt?

Är lite osäker på hur den vägen ska ridas :p

Sv: Nya LC-programmet, skrittövergångarna?

Lägg skrittstegen jämnt fördelade, precis som du sa..tredje-fjärde skrittsteget på medellinjen.

Okej, tack! :)
Är dte någon som ridit programmet, vad tyckte ni om det? :) Tycker attd et verkar mycket roligare än dte gamla!

jag har inte ridit dem men tycker att de verker mycket roligare än de förra iaf :D

Har ridit nya LC:1 för tränare, ska rida det på tävling på söndag. Jag försöker också centrera skrittstegen över medellinjen, om man räknar på metrarna så går det nog knappt att få jämna serpentiner om man saktar av först på medellinjen.

Jag tycker det är roligare än gamla LC:1. Serpentinerna tycker jag är lite svåra, jag får lätt för många skrittsteg, så jag måste förbereda traven tidigare än vad jag gör.

hur många skritt steg ska det vara?
Tycker också att dom verkar roligare, lite konstigt att det inte är någon halt bara ..

Det kommer ju en halt lite senare i programmet i alla fall, alltid något. :d

Jag har ridit programmet! Kul med ett nytt i år. Serpentinerna är faktiskt rätt svåra att få till bra med övergångarna. Man bör sakta av lite innan medellinjen så att man inte kommer för långt ut på andra sidan. Galoppen är det inte lika mycket av längre, vilket betyder att den även är lättare. Annars är vägarna ganska lika det gamla LC. Se till så att volterna vid A blir så stora som de ska vara. Domarna kollar mycket på ridvägarnas noggrannhet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 798
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård