Nya körponnyn här!

Trygg

Trådstartare
Nu är lilla ponny här och han var så söt!

Gillade stammen så mycket på honom så jag satte honom osedd på lastbilen och han var ingen besvikelse!
Blir en jättefin liten ridhäst till barnen och en käck liten körhäst till mig.

Han är bara 2 år så nu väntar inkörning och inridning till våren.

Hittade lille söte tjockisen på hästannonser och det är därifrån jag tar bilderna.
Hoppas att det är okej Mia!

31501814_Simpsonhopp1.jpg

31501814_Simpson.jpg

Senast ändrad:
Sv: Nya körponnyn här!

helt underbar söööt :love: :love: :love: kommer bli jättefin framför vagn sen gillade vågerna i svansen

Är det en welsh? Söt! :D
Men om du inte tänker avla varför är då stammen så viktig?

Ja det är en welshM.

Att påstå att stammen inte är viktig för en valack eller ett sto som aldrig sätts i avel tycker jag är lite taskigt mot alla uppfödare som lägger ner ett enormt jobb att få fram fina individer till oss som INTE tänker avla..:angel:

Annars är det helt rätt, vad spelar stammen för roll på en valack egentligen.;)

Men jag ville ha en kille som har anlag för att bli lite kraftigare.
Och pappan har väldigt fint trav som jag hoppas har gått i arv.

Pappan är import från england och mamman kommer från ett stuteri som är känt för att få fram fina "barnponnyer"..dvs de har bra psyke på sina.

Allt detta = jag gillade "stammen" ;)

Är det en welsh? Söt! :D
Men om du inte tänker avla varför är då stammen så viktig?

Stammen är kanske inte så viktig på en val. Men i detta fallet så skvallrar det om toppen temperament.Ekebäckens har ju i många år fött upp fina och trevliga barn/kör ponnys.
Lycka till med han nu Trygg. Ps vad heter han Ds.

jag kommer kalla honom för..

Å nu ska detta uttalas med målbrottsröst. Dvs först tar vi en obestämd hög baston. Sen kommer stegringen som avbryts av tuppljudet och där helt hastigt ändrar tonart till d-moll. Avslutningen sägs i kastratsångarstil..för att blixtnabbt gå ner till "källaren" å dom dooova tonerna igen

III-eee-uuu-hhhh

Men du vet väl att det betyder otur att döpa om sin häst. Huamig.

Hmm..jag kanske inte ska ha ovanstående namn då..:angel:

Å ja..nu ska jag gå o lägga mig..

Ja jag kom på det, att i stammen finns bra anlag som förhoppningsvis hästen ärver och gör den till en lite bättre häst! :)

Bilden heter ju nått med Simpson så ponnyn kanske bär det namnet! :)

Gud så söt! :love: Vad är det för stam på honom då?

Nu är lilla ponny här och han var så söt!

Gillade stammen så mycket på honom så jag satte honom osedd på lastbilen och han var ingen besvikelse!
Blir en jättefin liten ridhäst till barnen och en käck liten körhäst till mig.

Han är bara 2 år så nu väntar inkörning och inridning till våren.

Hittade lille söte tjockisen på hästannonser och det är därifrån jag tar bilderna.
Hoppas att det är okej Mia!

31501814_Simpsonhopp1.jpg

31501814_Simpson.jpg

Det va mig en stilig lit rackare du har hitte. Är det ena hingst? Är han int lit väl runder om magen eller är det den modellen på han?
Mycket ståtlig.

Helt underbar! Jag är helt övertygad om att mina två små ston skulle falla handlöst... fast det vore ju barnarov då förstås, han är lite ung för dem!!!:smirk: Visst är det väl viktigt med bra stam även på en valack?! Vi avlar väl inte BARA för att avla vidare - utan för att få fram bra individer? :crazy: Den dåliga (?) nyheten är nu bara att man inte kan få nog av fina små wm ponnyer... bli inte förvånad om en blir fler... jag är nu till exempel rätt sugen på att leta rätt på din ponny och... hm... plocka hem honom till mig... Och jag har ju redan två! Man kan aldrig få för många wm!!:rofl:

Han är efter Milligan.

Ja då har du verkligen valt med omsorg om du ville ha något med bredd:rofl:
Så här ser Milligansonen ut här på ön.
dollar1.jpg

Domaren så något om maskulin och mäktig (ett annat ord för dunderfet)......

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Dålig rubrik, men jag behöver lite input just nu då jag känner mig helt förvirrad.. Lite bakgrundshistorik: Jag hade en lovande...
Svar
9
· Visningar
1 858
Senast: Buck
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 290
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Städprodukter
  • Ryggont

Hund, Katt, Andra Djur