Nya karenstider

Sv: Nya karenstider

Och mitt favoritliniment är det fortfarande 0 timmar på. :)

Men några salvor jag använder blir det 96 timmar på. Det blir att hålla koll på mamma. :D

Men hallå? Är dom alldeles från vettet, arnika, schaettes och en jävla karledssalva (superbra hästsalva), vad fasen ska jag ha i karlederna på min häst nu då? Typ de enda vettiga att smörja karlederna med .. :p

Ni vet hur det är, något som KAN tänkas ha någon effekt är det bäst man sätter 96 timmar karens på.

Tur dom inte satt karens på vanlig IS, än ;)

Det e för jävligt. Hur löjliga måste de vara? Karens på lotionblue, o arnika. Helt vanliga liniment som jag anv dagligen. Även till mig själv.

Eller hur, det är helt jävla vansinnigt! Varför inte sätta karens på fodret lr vad fan som helst med .. de jag blir mest irri över är den där förbannade Superbra hästsalvan, vad fan äre i den som de KAN va något positivt i!? :confused: :D

En häst med karledsbesvär ska inte starta, och den salvan gör karlederna bättre. Dom hittade väl någon liten ynke-pynke grej som dom kunde spåra med dopingtesterna då.

:crazy:

Snart kan dom väl sätta upp en lista med preparat med 0 timmar, är nästan enklare. Allt annat minst 96 timmar.

Var inte menat så ;)

Argument varför dom fått för sig att sätta karens på i princip allt.

Men jag kom att tänka på en annan sak. :crazy:

Hittills har det ju varit "enkelt" att föra behandlingsjournal - men från den 1/5... :eek::eek::eek:

:eek::eek::eek:

Och jag som hoppats på mildare bestämmelser istället...:crazy:
Har börjat med munkpeppar på 3 åringen och himmel vilken skillnad det gör. Nu är det väldigt låånngt till start, om ens någonsin men vilket hattande det kommer bli :grin:

Samtidigt är det kanske enklare med journalen på nåt man ger varje dag, jag kör absolut inte med till exempel Vegebom-salva varje dag. :cool:

Men hallå? Är dom alldeles från vettet, arnika, schaettes och en jävla karledssalva (superbra hästsalva), vad fasen ska jag ha i karlederna på min häst nu då? Typ de enda vettiga att smörja karlederna med .. :p

Bara för att du skrev så där så köpte jag en burk Superbra hästsalva.
Jisses vad bra den var, min häst som haft rätt mycket småsår i karlederna i över en månad är mycket, mycket finare efter bara 1 dygn med den salvan.

Tack!!!

Och mitt favoritliniment är det fortfarande 0 timmar på. :)

Men några salvor jag använder blir det 96 timmar på. Det blir att hålla koll på mamma. :D

Vilket är ditt favoritliniment? :)
Måste försöka uppdatera stallapoteket innan 1/5 och kanske kan man byta ut några saker som används mer vardagligt?

Arnikaomslag och aloe vera blir svårt..... använder vi på de flesta småsår och svullnader, blir till att skriva behandlingsjournaler då.....

Kvikk Tightener - det är helt super på svullnader typ lårkakor och stumma muskler. Man verkligen känner djupverkan på lårkakor även om de är lite äldre.

Nackdelen är att det är flytande men jag brukar ha det i sprayflaska Och att den luktar ättika i början :D).

Jag använder den även på mina tvåbenta betalande kunder... :idea: Där får jag feedback på en gång!

Puffar upp tåden.
Vi måste få stopp på detta vansinne som nya karenstiderna innebär för alla som tränar/tävlar med sina hästar. :devil:

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 668
Senast: Palermo
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
15
· Visningar
979
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: co-SMAD4
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
11
· Visningar
639
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka