Nya Hyss!! =( *Bildtråd*

verrdogan

Trådstartare
Jaha, så har min lilla :devil: lärt sej ytterligare ett hyss. Så nu lever maten på diskbänken farligt.:angel:
Kan han inte bara bli vuxen snart!!!

Är de fler här som har :devil: -till hundar?

CIMG0778.jpg

CIMG0779.jpg

CIMG0780.jpg

CIMG0786.jpg

CIMG0790.jpg

CIMG0792.jpg

CIMG0794.jpg

Va har ja gjort för att förtjäna denna varelse?

Sv: Nya Hyss!! =( *Bildtråd*

Notera att han faktiskt hänger sej fast i bänken. Värsta benmusklerna

Det här trodde hon att jag inte såg.

Bild009-1.jpg

Jag tror att hon ville ha godispappret som ligger på bordet. :D

Jag, har en hemma :D

Hon kommer inte upp på bänken så som din.
Men hon lyckas genom att studsa upp, få tag i det mesta som man kan finna på bänkar i köket.

Är ca 4 månader & oj oj vilket litet kli :D

En granne till mig hade en schäfertik som tog allt i matväg på bänkar och bord. Han köpte en stor falukorv och kopplade SVAGSTRÖM i den, la den på diskbänken och gick därifrån. Efter en stund hördes ett ylande från köket. Korven låg på golvet. Svagström är ju inte stark, men hunden blev livrädd. Det var sista gången hon tog något från diskbänken. Ja, vad skulle han göra?

Du har aldrig funderat på att korrigera hunden istället för att ta helt klockrena bilder?:angel: :D

Sist min hund var upp på bänken vräkte hon i sig en hel fullkornslimpa med aluminiumfolie på. Klasskamraten såg detta men stod bara och skrattade...
Berättade när jag kom upp ifrån tvättstugan.
Jag blev ju livrädd när hon fått i sig aluminiumet, men det visade sig inte vara någon fara som tur var.

Visst är det kul att ta bilder i dessa ögonblick :)
Men eftersom du skrivit att du tycker din hund är jobbig, så hade jag inte tagit mig tid till dessa bilder.
Där hade jag passat på att tala om vart skåpet ska stå ;)
Nu stod du t o m och tittade på, och hunden slapp bli tillrättavisad.

Nja, nu skulle inte tråden handla om det. Men du har bett om råd förut, då är detta ett :)

Jag har en liten madam som är den lydigaste hunden i världen när matte är hemma. Men när jag var bortrest eller i stallet kunde hon klättra upp på bordet och äta upp min inneboendes middag.
Hon brukade äta ur kastrullen, från tallriken eller ur påsen som han ställt där om han gick för att hämta dricka eller gå på toaletten.

Sen gjorde hon det en gång då jag var hemma och var i ett annat rum. Så jag fick gå in och skälla på henne. Och då upphörde beteendet.

Hon brukade även gå hem om han hade henne lös ute, lite sådär när hon kände att hon var färdig.

Hon ignorerar husse fortfarande när hon känner för det. Hon ignorerar alla utom matten. Precis som min häst. Jag fattar inte varför alla mina djur är sånna.

Jamen du har ju en hund med prickar på....

Kompisens dalmatiner stal hamburgare från grillen, under själva grillningen.
Krävdes en viss akrobatisk kompetens, men det var nog värt det.

:rofl: Ja nog är dom bra spänstiga i alla fall. ;)

Min lilla dam har också en del hyss för sig. Hon har aldrig någonsin tagit nåt från bordet, så tro att jag blev förvånad en dag när jag hade fixat mat och bara gick iväg en stund. När jag kom tillbaka var både kycklingfilé och pasta borta från tallriken, kvar fanns några sketna majskorn. :devil:
Sen dess har jag försökt lurpassa på henne från balkongen för att se om hon skulle få för sig att göra om det men icket.

Ja, min hund har varit så där :devil:
Skillnaden på våra hundar är att min är något större. (93 cm i mankhöjd). Han når alltså hela diskbänken utan någon större problematik.

Jag gjorde helt sonika som så att jag flög fram till diskbänken och dammade näven i plåten så det skallrade, samtidigt som jag ryade åt honom.
Hunden blev rädd och studsade baklänges. Då gick jag efter och "tröstade" honom, för att förstärka "rädslan" för diskbänken.

Efter det har han inte varit på vare sig diskbänken, köksbordet eller vardagsrumsbordet.

:rofl: :rofl:
Min vovve är snart 7 månader gammal, o han har börjat hitta på lite hyss när inte jag är hemma.
En gång när jag kom hem tyckte jag att det stank lite konstigt o kollade....Höh...Fick se en massa "kattsand" på min säng och på golvet :eek:
Hunden hade tydligen varit inne på toan o hittade en påse där gammal kattsand med piss i o jag tänkte HERREGUD...
Han tittade på mig med sina snälla ögon o jag bara stirrade på honom.
Jaja, en liten unghane, tänkte jag. Plockade undan allt o dammsög det.

Andra gången när jag lämnade honom ensam hemma en timme o kom hem fick jag se honom hitta en av mina gamla skor o tugga på det :angel:
Nu är det ju ingen fara, han får tugga på gamla skon. Använder dem inte längre.

Få se vad han kommer hitta på härnäst.....Jädrans busfröt!

Visst är det kul att ta bilder i dessa ögonblick :)
Men eftersom du skrivit att du tycker din hund är jobbig, så hade jag inte tagit mig tid till dessa bilder.
Där hade jag passat på att tala om vart skåpet ska stå ;)
Nu stod du t o m och tittade på, och hunden slapp bli tillrättavisad.

Nja, nu skulle inte tråden handla om det. Men du har bett om råd förut, då är detta ett :)

kan ju säga att ja står med en vattenspruta å srutar på han för varje hopp. å så bra funkar det.

Idag när jag kom hem från jobbet hade min tjej gjort hyss. :devil:
Hon hade varit in på toaletten och tömt papperskorgen på bomullstussar och dragit runt dom i hela lägenheten (självklart i sängen) och så hade hon rivit sönder det i molekyler. :devil:

Men snart vågar jag nog börja köra henne lite hårdare igen så då slutar nog hyssen. :D

Förhoppningsvis lugnar min ner sej med sina hyss när vi kommer på kursen å han får använda den där lilla skallen han har till att tänka med =) Nu gör han nog allt i ren protest för att han har överskottsenergi :angel:

Jag har oxå ett "litet" monster här hemma!! :devil:

Här om dagen knackar min 5-åriga granne på, och frågar om Min hund FÅR sitta på Köksbordet, för de gjorde hon faktist när han gick förbi tidigare den dagen.....

Ja lixom :eek:

:devil: - hund alltså!!

Hon gjorde de faktist 1 gång när ja var hemma nu, men då kunde ja ju korigera henne oxå, så nu tror ja de är slut med de...förhoppningsvis! :angel:

Tur att man har så snälla grannar som har sådan koll på ens hund :p

Min lille sitter åxå på bordet när jag är borta. Kom på han genom att hitta "näsor" på rutorna =)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 235
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 040
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar