Nya hundträningsbyxor!

attheedge

Trådstartare
Behöver nya byxor att träna hund i och behöver lite hjälp...

Har testat både Pinewood och Sweedteam innan, har ett par Pinewood Himalaya nu och Lundhags M's Rafter Pant som jag gillar, dock har Lundhagsbyxorna börjat gå sönder i en innersöm på benet. Så jag är i behov av ett par nya byxor då jag även använder dom i jobbet ibland och i jakt/skjutsammanhang så det går åt lite byxor....

Vad använder ni och vad rekommenderar ni? Kikar just nu på ett par fjällräven eller ett par Lundhags traverse, men jag kanske missar några andra?

Vill gärna ha lite stretch och helst inte gröna (det räcker med jaktbyxorna ;) )

Så in med tips :)

Sv: Nya hundträningsbyxor!

Haglöfs is the shit :love:! Tyvärr tror jag att de bara finns i beige/brun/grön nyans ;)!

Jag var nyligen och köpte ett par byxor. Jag provade både fjällräven alta och lundhags traverse, mitt val föll på fjällräven eftersom jag gillade att stretchen inte satt mitt på rumpan (vill man sitta nånstans så släpper nog resåren igenom väta före tyget), men i övrigt tyckte jag att det var likvärdiga byxor.

Svarar båda!

Får kolla in den modellen av fjällräven, har kikat på vidda PRO innan. Bra tanke med vätan, har jag inte tänk på, tack!

Miao: Har tillräckligt m gröna byxor tycker jag ;) Får kika närmare!

Vidda PRO är också en suverän byxa har jag hört. Jag köpte alta enbart för att vidda inte fanns i butiken jag provade byxorna i. Men nu vet jag vilken storlek jag har, så nu kan jag beställa i framtiden :D

Köpte av en händelse nya hundbyxor i somras -blev chevalier i dammodell. Visserligen jaktbyxa men de funkar utmärkt ändå. Svarta. Inte fullt så många fickor som många hundbyxor har men räcker gott.
Sitter snyggt, väldigt sköna!

Jag älskar Lundhags Traverse! Sköna och torkar snabbt om de blir blöta. Just strechen i rumpan är det jag gillar bäst! Super när man ska gömma sig i sökskogen...

Jag har ett par fjällräven Nikka som är toppen! Dock är tyget ganska tunt (skönt på sommaren, kanske inte på vintern)..
Många pratar gott om Lundhags Traverse, de ska jag prova nu när vi fått XXL i stan :laugh:

KL

Fan, den här tråden har fått mig ÄNNU mer sugen på att köpa mer hundträningskläder, jag som sa att jag skulle vänta till nästa lön :p:D!!

Får nog bli en tripp till XXL snart ändå... ;)!

Åk idag Mia! XXL har Lundhags Traverse nedsatta till halva priset såg jag i tidningen idag. De går nog åt snabbt.

Jag :love: mina! Har de i svart, men de i oxblodsfärg är sjukt snygga de med.

Sköna, tåliga och verkligen snygga byxor.

Alltså, för mig finns det bara haglöfs! Har ett par svarta, som ser ut som nya fortfarande trots flitigt användande i över 2 år. Har dessutom ett par orangea, lite mjukare och tunnare, inte lika flitigt använda men även de är superfina fortfarande. Jag brukar slita ut byxor i grenen, med dessa känns det helt omöjligt.

Och båda mina är stretschiga och står emot en del vatten, helt perfekt!

Tack för alla tips! :)

Priset på Traverse som Malibu_Stacy tipsade om gällde även on-line! ;)
Dock så tycker jag att mina Lundhags som jag har nu tappade i färg så snabbt (helsvarta), samt att en söm gått upp gör att jag tvekar lite. Ni som har Lundhags nu upplever ni att de tappat i färg?

Blir jobbigt det här.... ;)

Jag råkar äga både ett par Lundhags traverse och ett par Fjällräven vidda pro :angel:

När det kommer till fickor vinner Fjällräven, likaså när man måste dundra igenom taggiga snår (jag får alltid in taggar i de stretchiga delarna av Lundhagsen annars :crazy:). De är även mer regntäta än Lundhagsbrallorna. Dock så föredrar jag nog Lundhags traverse på sommaren. De känns lite mer light, och är dessutom inte så "hårda" som Fjällrävenbyxorna.

Två ganska så olika plagg när det kommer till kritan. (Jag hade nog kört på fjällräven ändå nu när det börjar gå mot höst/vinter.)

Jag har faktiskt aldrig tvättat mina :angel:
Inte haft de superlänge i och för sig, men ej upplevt att de tappar i färg (har helsvarta).

Hur är Lundhags Traverse i storleken (vidd och benlängd)? Jag blev jättesugen när jag såg det nedsatta priset. :)

Jag tycker att Keb Trousers W från Fjällräven är riktigt snygga.. Kanske lite få fickor, men jag funderar på att köpa ett par sådana till jakt och hundträning :) De jaktbyxorna jag har nu är för vaaarma för denna årstiden :p

Jag är en vanlig 36:a och har ett par i 36 som jag inte gillar alls. Vidden är bra men de är för höga och tighta i midjan och på gränsen till för korta trots att jag bara är 165 cm lång. 38 blir alldeles för vida för mig.

Det är deras tightaste modell. Just vid rumpan och låren är det meningen att de ska sitta åt mer än att vara lösa. De är otroligt stretchiga, särskilt vid rumpan så det är inga problem att böja sig eller sitta. Ingen gren som åker upp och skär in ;)

Jag skulle säga att de är normala i storleken med tight passform. Vill man ha lösare passform får man välja en storlek större, men jag hade då problem med att byxorna blev för lösa i midjan.
(jag har storlek 34 och tycker att de sitter perfekt)

Tycker inte att de är höga i midjan (hatar när byxor är det) och längden är perfekt för mig som är 167 cm.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 531
Senast: _Elly_
·
Utrustning Ett par av ponnyerna behöver nya regntäcken med hel hals. Plånboken är inte precis toktjock för tillfället, så jag har kikat på lite...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: Soffan74
·
Fritid Jag behöver hjälp i mitt val av nya slitstarka byxor. Har provat lite olika modeller/märken men riktigt inte hittat någonting som...
Svar
5
· Visningar
1 105
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 921
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka