Sv: Nya Connemaratråden!
På min connemarafront ser det ut som vanligt, alltså numer jämna plågor!
För ett par veckor sedan fick hästen på sig skor med sulor och allt. Mycket bra! Efter det åkte vi till en equiterapeut för genomgång och därefter skulle jag rida igång ordentligt.
So far so good!!
Men bara tre gånger hann jag med att rida...
Första gången var ingen skillnad alls. Andra gången var lite bättre och tredje gången kändes riktigt bra och jag tänkte att det här kommer bli jättebra!
Kommer ut för att rida en fjärde gång (rider varannan dag så det här är ju en period som sträcker sig över ca en vecka) men då har pålle slitit av sig båda framskorna och går och stapplar i hagen.
Får tag i hovslagare men kan tidigast komma måndag (detta var en torsdag) och jag fixar fram lugnande till hästen som han numera också måste ha vid skoning.
Men fram till måndag blir Zinzano sämre. Inte så jag märkte det då han var "som vanligt" fredag och lördag och på söndagen var jag inte ute men på måndagen har han jätteont och är riktigt halt.
Vi får på skorna men han fortsätter att stappla och vara halt under tisdagen och i onsdags ringde jag min veterinär från kliniken.
Så nu går han på Metacam. Står inne i box på nätterna och får gå i hage på dagarna. Hovarna är plastade för dom går mer och mer sönder för varje sko som slits av.
Han är redan mycket piggare men det är ju smärtdämpande i metacamet också. Jag tycker han har ett otydligt rörelsemönster.
Det blir intressant att se vad som händer när jag slutar ge medicinen.... Förhoppningsvis ska han ju vara så bra att jag kan börja rida igång -igen- och annars blir det klinikbesök igen