Nya bilder!

Sv: Nya bilder!

Haha glöm sånt du :D
Här kommer det inte in fler sniglar bortsett från två vinbergsnäckor jag får hem så snart jag får pengar. Sen är det stopp, de ska ju få plats när de blir stora också! :p

men om du känner att du inte orkar eller hinner med så har jag en tom bur åt ett par söta råttor :angel: ;)

Har aldrig köpt råttor från registrerade uppfödare så det är lite svårt. Har hört mycket gott om Råtz, Arinellas, Silennas, Porlamarkens, Zodions och Ales och Granathens dock :)

Enda uppfödaren jag köpt råtta av är nämnligen en oreggad som slutat avla pga allergi, och så fanns ju en i Rättvik (som Gunde och Krull kommer från ursprungligen) som också slutat pga allergi. Ska finnas någon här i Borlänge men vet inte vem hon är och har inte direkt fått något bra intryck av de råttorna jag sett från henne om man säger så...

Ska visst finnas nån i Falun men hon ska visst ha väldigt dålig koll och verkar inte speciellt seriös.
Menmen. Jag rekommenderar SRS-reggade. Behöver du transporthjälp så åker jag gratis inom Dalarna och kan hjälpa till ;)

Menar inget illa ;) , är bara nyfiken....men hur brukar folk reagera när du är ute på promenad med dina råttor?

som sagt, du är ett uppslagsverk :)

Tack för all information, ska kika runt lite!
Gratis? hur kommer det sig?

Lite olika, en del tar lååånga omvägar, en del ska klappa och prata och ha sig, en del tycker det är coolt, vissa börjar prata med varandra så jag inte ska höra typ (:rofl: ) "Titta på råttan! Men guuud vad söt/Men guuud vad äckligt!", och vissa får stora nostalgitrippar från när de själva hade råttor och... Tja, reaktionerna är många! :D

SamuraiSurprice: Inte riktigt gratis egentligen, har upp till 20-kort så jag behöver inte betala när jag åker :D Har bara fast avgift på 220 spänn/månad och åker i hela Dalarna i en månad på det hur mycket jag vill :)

Bravo :D

Fan, nu är det ju mitt sista år på upp till 20, eller om det var nästa år. Jag minns inte hur de räknade. Men ändå, snart är det ju dags för att bli ruinerad på de där jävkla busskorten. Skit också :eek: :crazy:

Jag har idag tingat två siames-råttpojkar från SilennAs uppfödning. :banana: Har inte träffat dem, men har hälsat på pappan o han var en riktigt go grabb! Väntar nu spänt på att de tre veckorna skall gå!

O angående bilderna, det såg himla kul ut att få klättra i klätterställningen! Man kanske skulle inhandla en sån modell mindre o ha i vardagsrummet :D

Alltså livet är ju så orättvist att en del tål tamråttor och marsvin! Tamråttorna tvingades jag efter några år med astmasprej inse att jag inte tålde, marsvinet fick jag ge bort. Men jag är glad att jag tål min ungdomskärlek gerbilerna... finns det nåt gulligare :bump: :love: ?

Kul! Åh mesar, de är ju så fina! :love:

Nån gång ska jag ha en svartögd siamese. Sååå fint :love:

Säger detsamma!
Mig vill ha marsvin ju. och kaniner! Men icke :( Men nån gång, då ska jag bannemig ha kaniner med en stoooor bur och "rastgård" utomhus :D

Liknande trådar

Övr. Djur Har varit ut och knäppt lite nytt på råttorna :D Krull, som inte alls ville vara med: Gunde, som inte heller ville vara med...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Vanligtvis blir hängmattorna i råttburarna alltid nertuggade redan efter en timme. Men nu har de fått hänga kvar i ett dygn! Det tänkte...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
5 592
·
Övr. Djur Har knäppt lite nya bilder på gänget idag dårå! :banana: Gudrun...
Svar
8
· Visningar
930
·
Övr. Djur Knäppte lite bilder på råttorna och sniglarna idag :) Diva...
2
Svar
30
· Visningar
1 624
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar