Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Rotterö

Trådstartare
http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/8b15re2

I dag har min lilla bäbis börjat att löpa.
Hon växer som o gräs. Väger i dag 37 kg Är ändå i dag i tunnaste laget.

Är en mycket lär aktig tjej. Lyssnar på mig mycket bra.
Det sprang en sork 10m i från oss i dag på promenaden. Hon laddade skulle efter. Jag ropade nej. Hon vände kom till min vänstra sida.

Hon kan gå fot utan koppel , med koppel. Sitta kvar ,ligga kvar, hit , stanna, sitt fint , godis på näsan, vtass h tass, blås sig med hårtorken , även dammsugas, sök är hon duktig på , spåra också .
Så det kan bli en bra dam
:bump:
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Vilken sötnos!
Har en rottishane som är snart sex månader, och de påminner väldigt mycket om varandra. Han är nog lite större bara :D , längre ben.
Hur har du uppfostrat henne?
Har du haft några perioder då hon varit lite strulig?
Har du gått kurs eller nåt?
Tänkte gå valpkurs, men nu är han så stor att han hinner nästan bli för gammal innan det börjar nån ny kurs till våren. Vill inte att han ska komma där som en stor monsterhund bland alla pyttehundvalpar :rofl:
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Åh vad fin hon är! Har sett kort på henne innan. Själv skulle jag så gärna vilja ha en rottis, men tror inte jag kommer att ha tid inom de närmsta åren, tyvärr.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Hon är ganska stor tror jag 37 kg i dag manken var för 1 mån sedan 55.

Jag har inte gått någon kurs med henne. tränar själv. Detta är min 4 hund. Den första rottisen tävlade vi i lydnad med.

Denna damen har inte haft några olater alls. Inga problem . Hon är så fruktans värt snäll. Kan komma i puberteten unghunds trots.

Du får väl börja på kursen fortsättning.
Var har du köpt din hund??
hur hög är din vad väger han??
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Vi har inte vägt honom på länge (vågen gick sönder sist, klarade inte av husse och hund samtidigt :rofl: )
men han är en bra "bit". Trodde han skulle bli stor, men han har rännt iväg så snabbt.
Köpte honom privat (utan papper), pappan är norsk.
Vår förra rottis var nio månader när hon kom som omplaceringshund och var helt osocial (stått i hundgård). Tog bort henne förra året, då var hon nio år,(cancer i bukspottskörteln) och det var den underbaraste hund vi haft. En gång rottis, alltid rottis :love:
Har haft andra hundar, men gillar rottisar bäst, de är så sociala och intelligenta.

Vi får väl se om det blir nån kurs. Är ganska kräsen, gillar inte såna där "kompisgäng" som det lätt blir på vissa klubbar. Verkar som om man måste ha en "rasren reggad med papper" för att få vara med i gänget...
Hittar jag nåt som känns bra, så anmäler jag oss till våren.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Då får Piru komma som hingst sen så får du fina valpar.

Hans lilla mot din stora borde bli bra :-)
sen hans temprament går inte av för hackor ;)
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Ja en gång rottis alltid rottis
Min första blev 9,5 canser Den tyngre stabbigare modellen.
Min 2 blev 8 mån systor i alla leder höftfel grava
Min 3 dog 2006 0512 då var hon 1 mån i från 12 år. Hon var världens goaste hund. Hon fattade allt kunde allt. Saknar henne så
Nu så har vi denna lilla goa snälla damen. Det verkar vara en mycket fin dam.
Hoppas röntgen visar bra också.

Du får väl gå en privat kurs finns bra sådana
Eller så får du ragga tag i någon som kan mycket hund. Läs böcker lydnad Man får massa tipps.

Lite dåligt att de måste vara reggade.

Min är schippad
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Vi har chippat honom och så får han rabiesvaccin då han ska med på semester. Vår förra tjej åkte färja till Tyskland och låg mitt i gången vid receptionen och alla klev över henne. Så himla cool :D
Husbilen är jätteroligt tycker de. Huset med överallt.
Så tråkigt när hundarna blir sjuka, det är det allra värsta med att ha hund. Att avliva är...ja vi pratar inte om det :cry:
nu ska vi se till att våra nya blir gamla, snälla och duktiga.
Jag har nog läst allt om hundar och hundträning, precis som föl (första fölet föds om några månader).
Men det skulle vara kul att gå kurs med några likasinnade, som ser till hunden och inte kör dominansköret hela tiden, det är så jobbigt.
Jag vill inte trycka ner min hund, då jag tror att det gör honom osäker. Och osäkra hundar är farliga hundar.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

som ser till hunden och inte kör dominansköret hela tiden, det är så jobbigt.
Jag vill inte trycka ner min hund, då jag tror att det gör honom osäker. Och osäkra hundar är farliga hundar.

Vem gör så då den är ju helt av banan. Klart man ska ha tryck på sin hund det är det som kallas lydnad men man ska släppa upp hunden också för belöning alla drift starka hundar klarar av tryck från sin förare.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

ja vi har diskuterat detta med lydnad på en annan tråd...
men vi har nog samma åsikt, tror jag. Jag menar att jag inte vill trycka ner min hund för att göra honom osäker, utan behålla hans självsäkerhet samtidigt som han lyder mig.
Jag vill att han ska se upp till mig som en självklar ledare, och jag anser att det går inte att tvinga till sig ledarskapet utan att förtrycka.
Har arbetat med hingstar förut, det är lite samma sak. Det går inte att slåss med en hingst, man måste vinna deras förtroende samtidigt som man blir deras ledare. Det blir lite "finlir".
Jag är ranghögst. Både i köket och i hagen.:D
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Det där är ju lite disney känsla över det hela "man måste förtjäna o vara deras ledare" man blir en stark ledare om man visar dom med en fast men ärlig hand att det är du som bestämmer det behöver inte vara nåt finlir så länge du är ärlig och schysst med din hund.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Jag gick en massa olika kurser med min hund som vi tävlade med. Där var brukshundklubbar. Men de var så olika. Första kursen var så fjantig. alla 10 hundarna skulle släppas lösa för att göra upp rang varje gång. Men på följd att min hund inte gillade hundar sedan. Hun blev lite grisk. Men en annan kurs var lite meletärisk fot hit mm
Jag gillade den mannen som hade den kursen. Så jag blev kvar där. Min hund blev duktig lydnads hund. Vi plaserade oss 3 i flera tävlingar.

Sedan var vim i soleftiå på små kurser.
Men den hunden som dog i maj. Hon tränade jag helt utan hjälp. Hon var skit duktig.

Denna lilla nya tjej är redan mycket duktig.
Har inte tränat så mycke med störning ännu. Men det kommer.
Det ända som jag har lite problem med är bilar.
Hon va rädd förbilarna på vår väg. Men nu vill hon hoppa jaga efter dom. Stannar jag fungerar det ganska bra.
Lite svårt att stanna på en stor väg. Man kommer aldrig hem. Där får jag se hur jag skall lösa detta.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

det är kul när det går bra.

Fick en nytändning i fredags när vi var o träna o Mrsscabtree var med o titta på skyddet och jag körde skyddet med Piru också han gick riktigt bra gått bättre men det var 2mån sen han bet i en ärm senast så jag fick en nytändning, så nu kanske det blir tävling till våren ändå.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Jaha vad är det för fel med Disney nu då :D
med finlir menar jag när man jobbar med hingstar, då det gäller att läsa av deras kroppsspråk, annars kan man åka på en smäll.
och att man kan inte slänga ner en hund och sätta sig på den hela tiden eller att bita den i örat för att få den att fatta vem som bestämmer. Och att man läser av valpen, om den är rädd eller arg eller vill leka/busa.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Nej för fick jag en hund som tolerera det då åkte den tillbax direkt!

En hund som får den behandligen ska bara vilja tugga upp en och spotta på en för så gör man inte.

Skrev i en annan tråd nyss att hundar är enkla ting o jobba med viftar dom på svansen är allt bra slutar den vifta så är nåt fel.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Jag gick en massa olika kurser med min hund som vi tävlade med. Där var brukshundklubbar. Men de var så olika. Första kursen var så fjantig. alla 10 hundarna skulle släppas lösa för att göra upp rang varje gång. Men på följd att min hund inte gillade hundar sedan. Hun blev lite grisk. Men en annan kurs var lite meletärisk fot hit mm
Jag gillade den mannen som hade den kursen. Så jag blev kvar där. Min hund blev duktig lydnads hund. Vi plaserade oss 3 i flera tävlingar.

Sedan var vim i soleftiå på små kurser.
Men den hunden som dog i maj. Hon tränade jag helt utan hjälp. Hon var skit duktig.

Denna lilla nya tjej är redan mycket duktig.
Har inte tränat så mycke med störning ännu. Men det kommer.
Det ända som jag har lite problem med är bilar.
Hon va rädd förbilarna på vår väg. Men nu vill hon hoppa jaga efter dom. Stannar jag fungerar det ganska bra.
Lite svårt att stanna på en stor väg. Man kommer aldrig hem. Där får jag se hur jag skall lösa detta.
Sån har våran blivit det senaste också. Att hämta tidningen är en pärs, han tror han känner alla i bilarna som kör förbi eller nåt.
Nu får han bära tidningen hem, då bryr han sig inte så mycket om det. Han bär hem den och släpper den framför mina fötter vid huset när jag säger tack, vad stolt jag är :love:
Verkar som om man måste prova sig fram med olika kurser och ledare. Låter trist, men man kanske har tur på första försöket.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Nej för fick jag en hund som tolerera det då åkte den tillbax direkt!

En hund som får den behandligen ska bara vilja tugga upp en och spotta på en för så gör man inte.

Skrev i en annan tråd nyss att hundar är enkla ting o jobba med viftar dom på svansen är allt bra slutar den vifta så är nåt fel.
En liten lustig sak, när valpen var åtta veckor gick vi på "stan" med honom lite, och alla ville klappa den jättesöta valpen. Nu är han snart ett halvår och alla tittar på honom och tänker -kamphund. Hur kan det bli så illa. Snacka om att ge en ras dåligt rykte, jag blir vansinnig när folk säger att rottisar är hårda, elaka och farliga.

Har en bekant som har en jack russel som biter alla, vuxna och barn, och rider på alla, men den uppfattas bara som liten och inte farlig. Den hunden går inte i närheten av mig längre...
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Hårda ska dom vara. på test alltså.

jag tror säker att du menar hårda som i självsäkra och inte backa, lr hur?
min hund ska kunna försvara mig i alla väder, och samtidigt kunna vara en familjehund.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

jag tror säker att du menar hårda som i självsäkra och inte backa, lr hur?
min hund ska kunna försvara mig i alla väder, och samtidigt kunna vara en familjehund.

O det tror du att en Rottweiler i dag? gör utan o vara avlad åt det hållet.Vilket få rottisar är i dag i Sverige.
Det tror inte jag det är så få rottisar i dag som står för vad dom visar bara en massa vrål sen när det väl gäller bangar dom. Sett det massor med gånger de står på sig en stund sen när det gäller o ta till det sista så finns det inte utan de flyr.

Sett det på både TJH träning och på seminarium o.s.v.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/58b9re2 Så här ser hon ut nu. Hon blir 8 mån i morgon.Tiden går så fort. Så...
Svar
8
· Visningar
782
Senast: Rotterö
·
Övr. Hund Min tik är nu 9 månader. Väger 37 kg 58 i manken 60 över rumpan. Är en snäll och go liten vovve Är mycket lydig. Kan sitta kvar...
Svar
10
· Visningar
1 190
Senast: TwiggyM
·
Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/2607re2...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rotterö
·
Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/193dre2 Hon växer så det knkar. Lite långa bakben just nu. Vikten ökar för...
2
Svar
21
· Visningar
4 555
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp