Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

O det tror du att en Rottweiler i dag? gör utan o vara avlad åt det hållet.Vilket få rottisar är i dag i Sverige.
Det tror inte jag det är så få rottisar i dag som står för vad dom visar bara en massa vrål sen när det väl gäller bangar dom. Sett det massor med gånger de står på sig en stund sen när det gäller o ta till det sista så finns det inte utan de flyr
Vi har inte köpt vår hund hos nån SKK reggad uppfödare, och vi vet inget om hur han blir, däremot träffade vi föräldrarna före. Blir han som sin far så blir jag väldigt nöjd.
Får väl se hur han tar sig. Han skrämmer i alla fall iväg ovälkomna gäster nu. Det är ju upp till oss också att ta till vara på hans ev. tillgångar.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Vi har inte köpt vår hund hos nån SKK reggad uppfödare, och vi vet inget om hur han blir, däremot träffade vi föräldrarna före. Blir han som sin far så blir jag väldigt nöjd.
Får väl se hur han tar sig. Han skrämmer i alla fall iväg ovälkomna gäster nu. Det är ju upp till oss också att ta till vara på hans ev. tillgångar.

Ja riktigt så enkelt är det inte o bara ta reda på hans tillgångar det sista sitter i skallen och inget du kan styra över.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

att ta tillvara på tillgångarna menar jag att om vi bara går här hemma och han är gårdshund och jag inte tränar nåt med honom alls så lär vi inte få reda på hans ev fördelar. Det är upp till oss att ta reda på vad han klarar. Mentaltest kanske, kan man göra sånt? Hur gamla ska dom vara då, och ska man träna nåt innan?

Jag antar att du har en tjänstehund, skyddshund eller likn. Det fodras mycket arbete och träning och det är inte alla hundar (och människor ;) ) som passar för det. Har haft kontakt med tjänstehundar i ett tidigare jobb, och några av hundarna var "svåra", inte mycket till familjehundar. Däremot är jag djupt imponerad då jag ser dom i arbete.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Ja jag tävlar skydd med min Rottis hane, vi lyckades Vinna rottweilermästerskapen i IPOII 2005 även tävlat IPOIII med han med bra poäng i skyddet.

Schäfern ska också tävlas i skydd ev bli TJH.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Ojdå, där ser man :D , grattis i efterskott.

Vi får väl se om vi ses på nån tävling i framtiden, om jag fått "änd** ur" och kommit iväg och lärt oss lite.

En äldre dam med en mycket vacker, duktig och oregistrerad rottishane, :rofl: :rofl: , vilket radarpar.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Tackar :rofl: "lite" sent ca 15mån bara ;)

Om den inte är reggad blir det bara lydnad tyvärr.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

jaha ja, han behöver bara lyda för att han inte har några papper.
Säg inget till honom, då kanske han inte skyddar mig längre...
Nåväl, vi är ändå inga tävlingsmänniskor i a f.
Vi trivs bäst i skogen och att lukta på blommorna (disney igen).
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

jaha ja, han behöver bara lyda för att han inte har några papper.
Säg inget till honom, då kanske han inte skyddar mig längre...
Nåväl, vi är ändå inga tävlingsmänniskor i a f.
Vi trivs bäst i skogen och att lukta på blommorna (disney igen).

Det är väl det som är det viktigaste att man trivs i sällskap med hunden att man inte kan tävla är väl inte hela världen.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Hur länge har ni haft henne?
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Så olika rottisarna är
Min lilla skäller ingen ting. Hon har moffat någon gång när hon varit ute på vår tomt. Dålig vakt i henne. Men de kan ge respekt ändå. Har folk i min närhet som hatar rottisar de är livs farliga.

Jag skall MH testa min runt sept 07. Då hela kulle gör det sammtidigt. Får se hur hon klarar det.
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Idag har vi mätt och vägt.
Han fyller ett halvt år den 7 januari, och är nu
57 cm i mankhöjd och väger 33 kg.
Långa ben, och ser lite gänglig ut just nu.
Äter ordentligt och är jättefin i pälsen.
Här är en bild från när vi var ute i skogen... Han har sitt speciella "reflex-nu-ska-vi-gå-i-skogen-halsband" :D
zack1.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

gör fin hund

Jag vägde min tjej i torsdags ny vägning 37 kg
Har ingen ny mank höjd ännu .sist gång 55
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Hoppas det kommer gå bra för er med eran lille kille.
Gott Nytt År
 
Sv: Nya bilder på min Rottis tik 7 mån

Tack för det
Nu är han ute i stormen och regnet och kollar när dottern mockar hos hästarna.
Vi satte fårstängsel runt den delen som går runt själva husen (ca 8.000 kvm) på vår mark, när barnen var små. För att de skulle kunna gå ut själva, men inte gå upp på stora vägen (90väg). Det är grindar till stall, ridbana och hagar, så där kommer han inte in/ut heller.
Det har vi stor nytta av nu, då han kan följa med ut och vi slipper ängsla oss för att han ska dra iväg. Och man slipper ha en hund som rusar in på ridbanan när man rider :D .Han har sitt revir och med på hans promenad är även hans kompisar (fem katter).
Koppel gäller överallt utanför fårstängslet, sätts på vid alla grindar, även när man går till hagar och sånt.
Har en gräsplätt lite avsides där vi tränar, då vet han att det blir nåt roligt när vi går dit och jag tar med kopplet och godis i fickan.
Tror att vi diskuterar valpens uppfostran mer än vi diskuterat barnens :rofl:
Nytt år och nya tag, ser fram emot kursen så vi får komma bort lite och träffa andra hundar och hundägare. Det är lite mycket häst just nu...inget fel i o f s.
 

Liknande trådar

Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/58b9re2 Så här ser hon ut nu. Hon blir 8 mån i morgon.Tiden går så fort. Så...
Svar
8
· Visningar
782
Senast: Rotterö
·
Övr. Hund Min tik är nu 9 månader. Väger 37 kg 58 i manken 60 över rumpan. Är en snäll och go liten vovve Är mycket lydig. Kan sitta kvar...
Svar
10
· Visningar
1 190
Senast: TwiggyM
·
Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/2607re2...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rotterö
·
Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/193dre2 Hon växer så det knkar. Lite långa bakben just nu. Vikten ökar för...
2
Svar
21
· Visningar
4 555
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp