Nya bilder (möss och guldhamstrar)

Sv: Nya bilder (möss och guldhamstrar)

Mina föräldarar brukar också säga att det luktar Zoo i mitt rum men själv känner jag ingenting :P Jag känner bara när det luktar Frächt fast det är ju en bra lukt :P

Word!

Besides, är det något som däremot luktar illa så är det ju alla blöta hundar som finns hos varenda kotte - men inte här inte (okej så jag skulle inte tacka nej om min favorithunds ägare ville sälja henne till mig och skulle jag få blöt hund, men ändå :angel: )

Aa blöt hund stinker väärkligen :D Mina marsvin brukar inte heller lukta så gott efter ett bad bara när dem har torkat :)

En till nyfiken fråga: hur lång tid tar det att sköta djuren varje dag med städning mat och vatten? hur många timmar lägger du (uppskattningsvis) ner varje vecka?

Ingen aning med städning, jag tar nån bur lite då och då helt enkelt. Tar inte alla på en gång utan delar upp det, samtidigt som det varierar beroende på strö och samtidigt som vissa behöver rengöras oftare än andra oavsett vilket strö jag använder :) Men hamsterburarna och musburarna går fort - bara att tippa ur skitigt strö i en påse, skölja rent och så hälla i nytt. Förutom när jag fastnar vid tvn mitt i rengöringen dock, då kan en bur ta lite längre tid :angel: :rofl:

Mat och vatten varierar. Basmaten slänger jag bara in i buren, de flesta är utan matskålar och får leta fram maten själva. Vattenbyten tar ett par minuter bara. Färskmat beror på vad som serveras. Tar väl oftast en sisådär 20-30 minuter att både tillaga och servera allihop skulle jag tro, förutom när det serveras rester från min mat.

Sen är det bara umgänge och med badkar är det smidigt om tiden inte räcker nån dag (jag är dock hemma hela dagarna, så det är väldigt sällan tiden inte finns) eller om jag inte orkar, bara att slänga i de där med lite leksaker och så :D

Ingen aning med timmar varje vecka, jag och matte går inte ihop och burstädningstiderna varierar alldeles för mycket :p

8 tamråttor, 2 marsvin, 3 guldhamstrar (+3 på foder tillfälligt då ägaren ev blir hemlös) och 1 mus (+2 på foder från samma person som hamstrarna) har jag :D Planeras ett till marsvin när jag köpt större bur, 1-2 råttor till framåt sommaren och så har jag 3 hamstrar på gång, ska bara ordna sig med transport för de :D

Blir du chockad om jag säger att jag bor i en etta också? :angel:

Åh, du är ju lika djurtokig som mig du :love: Själv har jag 8 undulater (ja det är livat här hemma :D), 1 sköldpadda, 1 häst, 1 hund och 3 sjusovare :)
Hade jag fått för sambon hade jag köpt råttor igen, samt en stor kanin! Eller ett marsvin

Jikes, hur överlever du :eek: Jag trodde jag skulle bli sinnessjuk när jag bodde hos mamma som har två lessons sparvpapegojor :angel: :D

Äh, skit i vad sambon säger ;)

Jikes, hur överlever du :eek: Jag trodde jag skulle bli sinnessjuk när jag bodde hos mamma som har två lessons sparvpapegojor :angel: :D

Äh, skit i vad sambon säger ;)

Ja, man överlever men ibland är det ett väldans oljud så man har lust att släppa ut dom bara :D

Har ingen plats för fler djur, annars hade jag köpt mig fler även fast sambon säger nej :rofl:

Ååh, jag blir så glad av att se hur många djur du har! Och att du har halva lägenheten till dem :rofl: Det är så roligt med folk som verkligen älskar sina djur :) Fast man kan ju egentligen inte göra annat :angel:

Håhå, tänk om familjen kunde bli lika glada! Enligt de är det för mycket med bara en hamster, jag förstår inte hur man kan nöja sig med en enda sketen hamster :D

Och mamma klagar på mig att jag snart har ett zoo. :angel:
Då har jag bara 3 marsvin (snart 4), 1 dvärghamster och 1 häst. Sen lånar jag hund med just nu. :D

Haha du hade mycket djur du...ett helt zoo :D Men det ska jag också ha när jag och sambon flyttar till hus...då ska jag bygga ett litet eget hus på tomten till alla djur :D Men som det är nu går det inte för sambon är allergisk :( Men en kanin ska jag snart köpa iaf...och ha den i ett stall :d

Precis, "ska det va, ska det va ska det va" ;)

Liknande trådar

Övr. Djur Har fått hem ett par nykomlingar idag som jag måste visa upp :D Till att börja med - marsvinet Kurt har pga en bråkig burkamrat...
Svar
18
· Visningar
1 302
Senast: gul_zebra
·
Däggdjur Med tanke på vilket skäll jag fick sist jag fick hem nykomling och inte skrev nåt så mja, jag har fått hem nykomlingar idag ;) Den här...
2
Svar
23
· Visningar
1 975
·
Däggdjur Fick hem två nya sötnosar igår, en guldhamster och en mus :bump: Här är guldhamstern Djurzaa (aka "Svullo, om jag får in det i...
Svar
13
· Visningar
2 031
Övr. Djur Har precis kommit hem från tågstationen där jag hämtat ett stycke hamsterpojk! Ett stycke silversobel roan långhår :love: Obelix N...
Svar
4
· Visningar
949
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter