Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Kromtabletter gjorde ingen skillnad på mig och liksom för dig så är choklad min drog :D För min del handlar det endast om kass karaktär så det smäller om att. Igår var jag o nallade lite choklad, helt hopplös men rörde iaf på mig. Idag blir det inget onyttigt alls kan jag ju meddela för jag har inget sånt hemma.
Frukost blev 2 knäckebröd, lunch får bli en sallad med liiite fetaost och middag blir blomkål och broccolisoppa. En portion av den innehåller 100 kcal så man kan ju faktiskt äta hela påsen om man är hungrig för det blir 300 kcal. Fick tipset av en på ÄU, man blir mätt iaf =)

Minns ej vilken sorts krom det var men tror det spelar mindre roll. Ska köpa till mig själv också nu. Men överdosera inte för mkt för då blir man förgiftad.

Förresten, jag hoppar på. Vill verkligen också gå ner i vikt. Det har smugit sig på 70,3 kg till mina 170cm. Målet är 64kg Har inte mått så bra och inte haft motivation.

Hoppas det blir lite lättare när vi har varandra här. Förra gången gick det åt pipan men i den tråden skrevs bara vikten. Roligare här när folk berättar lite mer, vad de äter och hur de tränar för vi behöver verkligen varandras tips.

/Gg

Vad äter ni efter träning? Det är väl bra att få i sig snabba kolhydrater och protein (?). Jag tycker det är knepigt att komma på något bra...Igår åt jag iallafall en banan och sesamfrö kakor. Tips tack ;) :laugh:

Ja jag håller med, när folk bara skriver vikten så tröttnar man snabbt på att tillomed läsa tråden. Jag vill gärna ha tips på god och nyttig mat, lite motionstips osv. Nu har jag iaf varit ute och gått 1.5 km och sen sprang jag samma runda direkt efter. Det var dock förbannat tungt idag, 21 grader och kvavt som tusan. Sen min träningsvärk på det :p

2h och 8.5 km senare är jag hemma!!

Eller engentligen tog det 1h och 45 min cirkus, så sänkte mig en kvart.

nu ska jag äta frukost, blir omelet med champonjoner och tomater.

KL

Vad duktiga alla är!!! och vad roligt att det är fler som vill vara med... Det blev lite popcorn på bion... men red ju igår plus bar typp 100 brädor över hela gården och dammsög hela huset (250kvm) så de kanske kompenserade det lite...=)

Idag har jag vart hos sjukgymnasten och tränat.. Har skadat mitt knä på en hoppträning för ca 2 mån sen så både ledband,korsband och menisk är skadade.. kul... not..=(

Ingen ridning idag den ena ska vila och mamma får hoppträna den andra pga av knät..=( men ska nog bära mer brädor sen iaf=)

Städning ger mer än vad man tror, har läst någonstans och det förbränner en del.

Bra med brädorna, kanske du får hulkenarmar:D

Det är aldrig bra med snabba kolhydrater enligt mitt sätt att se det.

De ger en snabb sockerkick och när den sen sjunker lika snabbt blir man darrig och vill ha mer. Jag tror ju på att hålla ner kolhydraterna överhuvudtaget. Det är dom som gör det möjligt att lagra fettet.

När du varit så duktig och tränat så kan du väl äta en god rökt korvbit, ost eller annan proteinkälla. Synd att förstöra med socker tycker jag.

Det är kanske klokt att fundera vilken sorts kost man vill luta sig emot. Viktväktarnas, LCHF eller nåt annat, så man får någon slags röd tråd i sin kosthållning. Man går ju ner i vikt på de flesta sätt men det gäller att hitta ett sätt man trivs med. Jag funderar just nu hur jag själv ska göra.

okej, då kanske jag hade fått det hela runt bakfoten ;) egentligen skulle jag köpa nötter, men eftersom jag är allergisk mot vissa skippade lösviktsnötterna och då blev det sesamfrö kakor istället;) Korv och ost går inte eftersom jag är vegan, men kanske jag kan ta med mig lite kikärtor eller ngt när jag ska iväg och träna (det är en timme hem med tåget...). :d

Efter chocken med att öka 1,5 kg på 4 dagar (nej jag förstår fortfarande inte hur det gick till) så ställde jag mig på vågen i morse –0,5 kg så troligen rör sig viktuppgången om vätska. Nu är det bara att ta nya tag.
Jag försöker äta LCHF inspirerat men det blir nog lite mycket kolhydrater i alla fall. Till frukost äter jag en ”kaka” gjord på ägg, fibrex, kokos och smör. Jag häller i lite frysta blåbär i smeten för annars blir det nästintill oätligt. Till detta så blir det en stor klick vispad grädde :d. Fibrexen fyller upp magen bra och grädden gör att man blir mätt. Lunchen består till stor del av proteiner något gjort på fågel/kött/fisk med gröna bönor till och gärna en stor kick vitlöksmör eller annat fett. På eftermiddagen samma som frukosten och sedan blir det varm mat på kvällen också (tyvärr aldeles för sent). Jag skulle nog gå ner fortare om jag inte åt som jag gör på kvällen men jag är alltid så sugen på att äta (inte alltid hungrig) och äter jag mat så blir det i alla fall inte småätande av mindre lämpliga saker.
Mina arbetskamrater tittar på min lunch och undrar var jag har potatis/ris/pasta någonstans. Jag försöker förklara detta med insulinsvängningar, kolhydrater som lagras som fett med hjälp av insulin osv men får bara svaret jamen människan har alltid ätit potatis :crazy:. När jag då sager att innan människan för 10000 år sedan började odla i tvåflodslandet så åt vi inte alls på det sätt vi gör idag så tittar de bara på mig som om jag vore dum i huvudet :D. De sitter fast i dietisternas klor och äter mycket kolhydrater lite protein och fett och går bara upp i vikt. Jag tror det stör dem att jag tappat så mycket i vikt på ”helt fel kost” :angel:

Jag vet hur det är, blev sparkad av två hästar samtidigt från varsit håll för 4 år sedan. sen tog det över 2,5 år för doktorn att fatta att mitt korsband var av, trots att jag berättade att jag bara ramla slumpmässigt när knät vek sig. Att bära saker var minst sakt obehagligt, det kändes som knät skulle gå urled. Jag blev sedan rekomenderad att sluta rida(hoppa), springa mm. men då blev det mycket värre, knät började svulla, fick sjukt ont, först då kunde doktorn se att mitt knä inte var bra (innan hade jag bra muskelatur och benet vek sig bara när jag hade träningsvärk). För exakt ett år sedan fick jag ett nytt korsband och har gått upp 15kg på kuppen... :crazy:

Shaggy: Haha jo det stör folk att man går ner i vikt av att leva på grädde, smör, kött, bearnesås... mmmm

Lästtips till dig är Sten Sture Skaldemans bok "Ät dig ner i vikt"

Detta är en dökul bok som ger många skratt och faktiskt får folk att förstå hur kolhydraterna styr fettupptagningen. Är man intresserad av denna kost kan man även läsa Dr Dahlqvist sida: http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

Och nötter är jättebra och så gott.

*KL*

hemma från stallet, blev lite motion, med den vanliga mocknigen, krattade även ihop en massa hö, kanske man blir av med gäddhänget.

Nu ska jag laga middag, baconsås och spaghetti med MYCKET pizzasallad.

Ska inhandla fullkornspasta, nu äter jag vanlig.

Bra jobbat du också!
8,5km är ju långt!
Idag har det för min del bara blivit uteritt av en häst och mockning mm.
Suttit på utbildning med jobbet i 8 timmar,så lite dåligt med motion idag.
Inget godis,men både lunch oc middag,men det har varit riktig mat i alla fall!
Imorgon blir det bassängen igen:D och hoppträning på kvällen.

Välkommen!
Trevligt med bröllop!
Ska själv på ett 19/6 och ska också ner till dess!
Lycka till!:bump::banana:

Japp, det mesta som finns kvar nu sitter på brösten och midjan:crazy: och det har alltid gjort det så det fylls liksom där först:grin:

Men jag har gett mig fan på att jag skall klara det!!

Igår blev det powerwalk morgon, red 2 hästar på em. Idag har jag tagit en powerwalk och skall sedan jobba, vilket innebär mycket gåing eftersom jag jobbar i en matbutik;)

Hos mig har det ändrat sig sedan jag fyllde 40.Tjock har jag varit mer eller mindre i 25år,men inte så här bålfet.Jag är numera smalare i övriga kroppen,men med ALLT fett i midja och på mage ,bröst:devil:

*KL*

Idag blev det ju en powerwalk och har gått rätt mycket på jobbet idag. Så ikväll blir det ingen motion men imorgon blir det morgon powerwalken igen som vanligt.

Fick lite tips på hur man äter goa mellanmål, jag som inte äter tycker det lät gött;)

Knäckemacka (husman) sedan kan man ha på: Makrill i tomatsås eller liten klick majonäs på hela, ägg så det fäster i majonäsen och sedan lite purjolök över, eller skivad leverpastej m gurka.

Oftast så räcker inte en frukt om man jobbar och har ett fysiskt arbete.

Innan man går och lägger sig och man kanske känner sig lite hungrig kan man ta Kesella lätt med lite funlight saft i (oblandad), det är protein, lite fett men inte mycket energi, men bättre än att ta den mackan som man kanske skulle vilja slippa :)

Kromtabletter gjorde ingen skillnad på mig och liksom för dig så är choklad min drog :D För min del handlar det endast om kass karaktär så det smäller om att. Igår var jag o nallade lite choklad, helt hopplös men rörde iaf på mig. Idag blir det inget onyttigt alls kan jag ju meddela för jag har inget sånt hemma.
Frukost blev 2 knäckebröd, lunch får bli en sallad med liiite fetaost och middag blir blomkål och broccolisoppa. En portion av den innehåller 100 kcal så man kan ju faktiskt äta hela påsen om man är hungrig för det blir 300 kcal. Fick tipset av en på ÄU, man blir mätt iaf =)

Nej,dessvärre handlar det nog mest om karaktär hs mig!
Jag kan ju låta bli bara jag bestämmer mig:D
Men,jag ska ge kromtabletter en chans i alla fall!
Kan det hjälpa något är det värt det!

Minns ej vilken sorts krom det var men tror det spelar mindre roll. Ska köpa till mig själv också nu. Men överdosera inte för mkt för då blir man förgiftad.

Förresten, jag hoppar på. Vill verkligen också gå ner i vikt. Det har smugit sig på 70,3 kg till mina 170cm. Målet är 64kg Har inte mått så bra och inte haft motivation.

Hoppas det blir lite lättare när vi har varandra här. Förra gången gick det åt pipan men i den tråden skrevs bara vikten. Roligare här när folk berättar lite mer, vad de äter och hur de tränar för vi behöver verkligen varandras tips.

/Gg

Välkommen! Lika bra att ta tag i det innan det blir mer:mad:
Tycker också det är kul att inte bara läs viktresultat,utan även om vedermödorna bakom!

Bra jobbat själv!
Bättre med popcorn än godis bara!
Trist med knäet bara,men du kämpar ju bra ändå!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka