Sv: Ny viktutmaning
Osötat mörkt bröd kan man ju välja istället för vitt. Pasta=fullkorn
Vi äter inte så mycket potatis men koka den då inte steka.. All stekt mat är ju mycket onyttigare än kokt=)
Lite nyttiga förslag om man blir sugen på kvällen är:
Koka broccoli med salt till=)
Koka majs fast utan smör till då=)
Nötter=) nästan som godis ju.
Lite matförslag
Ex: Måndag: Spenatsoppa med ägghalvor lite kalorier fast man får fortfarande mycket protein från äggen.
(Koka 400gram hackad spenat med 9dl vatten salt och vitpeppar redning)
Tisdag: cous cous sallad med kyckling och vitlöksaoli.
( cous cous ruccolasallad isbergssallad avokado paprika gurka purjolök liite färsk hackad persilja och kyckling. dressing: lättcremefraiche och pressad vitlök lite citronsaft)
Onsdag: Spaghetti med köttfärsås som ni brukar göra fast med nötfärs, utan matlagningsgrädde om ni har de och fullkornspasta till istället skippa även ost om ni brukar ha det.
couscous salladen är grymt god!!
Jobbigt med sötsuget jag har inte så svårt att hålla mig ifrån det om jag bara bestämmer mig för att inte äta godis. Jag ska köpa hem massa frukt att ha hemma nu istället. Ska även försöka att äta var tredje timme med och små portioner.
har tyvärr svårt att röra mig mer än vad jag redan gör för tiden finns helt enkelt inte, Går iaf hela tiden på jobbet och är sedan i stallet
efter jobbet tills ca 20 på kvällen men jag är ganska säker på att det är maten som felar hos mig med sena middagar. Godis efter jobbet osv.
känner mig riktigt taggad nu