Ny veterinär???

ankic

Trådstartare
Är det ngn som bytt veterinär under en pågående behandling?
Hur blir det med försäkringen, brukar dom acceptera det?
( tycker att dom som jag skulle vilja ha hästen skade fri så snabbt som möjligt ,och med säker diagnos)

Har skrivit tidigare trådar om våran häst ,som är oren i hö.varv , 1:a besöket blev han sprutad i hö.framknä+kota och även hö.bak has.
2:a besöket blev han sprutad i hö.kota +gaffelbandet .
Inte på ngt besök lyckades dom släcka hältan ,inget ultraljud är taget .
Nu har jag blivit erbjuden tid hos en finsk veterinär( folk säger att han är jätte duktig)
Det skulle kännas skönt att ngn annan tittade på honom , som kanske skulle hitta var smärtan sitter ,han tar även ultraljud .
Jag misstror inte vet. på atg-kliniken men känner att det blivit mycket sprutande med cortison utan att veta var skadan är.
Sedan är det ju sälvklart ekonomiskt , har inte råd om inte försäkringsbolaget godkänner byte.

Vad skulle ni ha gjort ???????????????

Sv: Ny veterinär???

Varför skulle försäkringsbolaget motsätta sig bytet? Som du säger så har ju hästen problem och de har inte hittat orsaken, då är det ju bara att fortsätta? Jag har haft ut olika veterinärer vid hälta och även varit inne på klinik utan att försäkringsbolaget sagt något om saken. Är du osäker så ring och prata med bolaget i morgon. :idea:

Men om du tex tar ut en "distriktare", som inte kan lösa problemet hemma utan du väljer att ta hästen till klinik, då blir det ju också veterinärbyte och det går ju alldeles utmärkt.

Själv har jag svårt att se skillnaden, det borde vara samma sak för dig men ring och kolla för säkerhets skull.

Ska ringa och fråga folksam imorgon ,bara så att man vet .
Annars så får jag väll ta lån ,jag vill ju bara att han ska bli frisk

Jag hade 3 olika veterinärer när min häst var dålig. Veterinär nummer 1, jätteduktig, körde akupunktur mot smärtorna på min häst varje vecka, men blev inte klok på vart problemet satt. Han gav iofs upp självmant:crazy: Veterinär nummer 2 utredde och behandlade min häst vid ett antal tillfällen,vilket int hjälpte, och när vi äntligen fick rätt diagnos ville hon inte behandla mot det. Bytte då till veterinär nummer 3, som behandlade och min pålla blev äntligen frisk i sin kropp.

Försäkringsbolaget sa ingenting.

vad är de för vet som inte vill behandla emot ngt?? om denne hittar vad felet är varför vill denne då itne behandla??

Erlichias...icke akut. Verkar tyvärr vara rätt vanligt att veterinärer inte vill behandla mot det. Min häst hade inte hög feber och gulgröna slemhinnor. Hon sa så verinären, att det var anledningen till att inte behandla. Men min häst uppvisade alla andra möjliga symptom på erlichias som hade gått för långt. Skumma hältor som vandrade runt i alla ben, ont i hela kroppen, fast på olika ställen från dag till dag. I ett helt år gick hon så:( . Men trots att inga ledbehandlingar, mycket vila eller akupunktur hjälpte, en artroskopi som visade ingenting, massa röntgenplåtar som var ua, och med ett positivt provsvar i handen så ville hon inte ens göra ett försök att behandla. Jag vände mig till hennes klinikkollega (vet.3) och vi fick komma in redan 2 dagar senare för behandling efter att han läst igenom hennes journaler:bow:

aha.. jo jag har oxå stött på vet som itne ville behandla erlichias. tur att de finns vet som vill....

min vet nu vill inte behandla min madame. hon påstår att de är en inflammation i hasleden men efter 2 behandlingar är hon inte ett dugg bättre.... equiterapeuten hittade dock felet nu gäller de bara att hitta en vet som är villig att behandla... vet en härikring men får inte tag i honom... *suck*

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534
Hästvård I fredags var jag hos veterinären med min häst. Han böjdes ordentligt och markerade lite på höger bak (2 gradig) både på hög och låg...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: Saile
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 044
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar